Avatar billede jansvendsen Nybegynder
18. oktober 2009 - 18:44 Der er 6 kommentarer

The data source contains no visible tables

Hej. Har Excel 2007 engelsk

Har ARK1 med data, og ønsker at lave et ny ark kaldet ARK2 hvor jeg ønsker at hente data fra ARK1.
Jeg forsøger at bruge funktionen data->from other sources->from microsoft query.
I chooce data source vælger jeg Excel files* og selecter min worbook.
Når jeg klikker ok får jeg beskeden "the data source contains no visible tables"

Whats wrong ?
Avatar billede jansvendsen Nybegynder
18. oktober 2009 - 18:48 #1
Lad mig præciserer at med ARK1 og ARK2 mener jeg 2 selvstændige Excel filer (*.xlsx)
Avatar billede tjacob Juniormester
19. oktober 2009 - 13:57 #2
Jeg vil tro dit problem skyldes at MS mener at Microsoft Query er beregnet til forspørgsler til en (regulær) database hvor alt er organiseret i tabeller.

Bortset fra det så behøver du ikke bruge import-funktioner til at hente data fra et andet Excel regneark, -du kan oprette direkte kæder:

='C:\test\[Mappe1.xlsx]Ark1'!$A$1

Hvis denne linie indsættes i en celle vil cellen vise indholdet af celle A1 i fanen Ark1 i filen C:\test\Mappe1.xlsx
Avatar billede jansvendsen Nybegynder
19. oktober 2009 - 21:42 #3
tak for svar.
Men hvordan anvender jeg så "filter" til kun at hente udvalgte rækker ind i ARK2 f.eks. hvor der i kolonne kun står AAA?
Avatar billede tjacob Juniormester
20. oktober 2009 - 11:34 #4
Det overstiger mine evner...
Men jeg vil tro at du er nødt til filtrere rækkerne, enten INDEN du "kopierer" dem (i kildearket), eller flytter alle rækker, og derefter filtrerer i målarket.

Endelig er der jo også muligheden at lave det hele i VBA. Her er et par tips: http://excelself.com/excel-vba/copy-entire-rows-to-another-spreadsheet-based-on-cell-criteria.html
Avatar billede jansvendsen Nybegynder
21. oktober 2009 - 21:09 #5
Tak. Har trukket data ind i Access og kan derfra lave MS Query filter på det jeg ønsker bliver trukket over i Excel.

Tjacob - smider du et svar så du kan få point ?
Avatar billede tjacob Juniormester
22. oktober 2009 - 09:17 #6
OK -svar men det var nu ikke meget jeg bidrog....