Avatar billede busch-jensen Nybegynder
13. juli 2001 - 23:05 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Den lydløse PC?

.... sådan findes ikke, men hvilke komponenter skal jeg bruge, for at få støjniveauet så langt ned som muligt. Pt. har jeg et Abit BP-6 motherboard, nogle forskellige dele i form af harddiske, cd-rom drive, diverse PCI/EISA kort.

Hvilket kabinet/strømforsyning skal jeg vælge?

Mvh
Busch-Jensen
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
13. juli 2001 - 23:09 #1
NoiseControl tror jeg nok de hedder, laver nogle yderst støjfrie kabinetter/strømforsynninger ...
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
13. juli 2001 - 23:11 #2
Avatar billede mlj Nybegynder
13. juli 2001 - 23:15 #3
HStudiedata fører mange slags lydsvage og lyddæmpede komponenter...

http://www.studiedata.dk/
Avatar billede kapla Nybegynder
13. juli 2001 - 23:16 #4
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
13. juli 2001 - 23:24 #5
Nogen erfaringer med NoiseControl? Jeg har hørt om dem, men ville lige høre andres vurdering, inden jeg brænder en masse penge af! :)

Busch-Jensen
Avatar billede maniacdog Nybegynder
13. juli 2001 - 23:39 #6
Erfaring med Noisecontrol, Ja!

De er pisse dyre (undskyld sproget) men de virker ret godt, ja.

Den computer jeg har i det kabinet er følgende:

Dual P2 450 MHz, en med Standard køler og den anden med Noicecontrol køler.
Ud over det har jeg 3 harddiske, 2 i Raid samt 256 mb ram m.m.

Det er rimlig lydløst, det hjælper kanon meget men jeg vil mene at hvis man selv køber måtterne så kan man godt selv lave dette nummer. Dog ikke lige så proff. som NoiceControl. ;)

Jeg har selv sat måtter i min anden computer og det er ikke svært. Bare giv dig lidt tid til og så skal det nok gå.

Jeg vil dog lige advare dig lidt for temperaturen med disse måtter stiger omkring 4 grader. Det er ikke det helt vilde men hvis du vil overclocke så skal du ikke bruge disse måtter ;)

Prisen: Den kan diskuteres. Jeg ofrede en god stak penge og fik også måtterne m.m. sat i. Kabinettet er ret lækkert bl.a. pga. lågen der er foran, den tager en del af støjen fra cd-rom drev (næsten det hele).
Måtterne er sat MEGET pænt i, pænere end jeg kunne gøre på min anden computer. Men okay jeg indrømmer at jeg var lidt sjusket ;)

Men jeg kan anbefale dig:
www.studiedata.dk
www.extremehardware.dk

De har nogle meget gode lydløse ting til nogle fornuftige priser.
Avatar billede sting Nybegynder
14. juli 2001 - 00:25 #7
Hvad med at starte inde i din computer. Start med Harddisken og put den i en lyddæmper-skuffe. Køb en støjsvag køler både til kabinet og mobo.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
14. juli 2001 - 00:26 #8
Et Noisecontrol kabinet dæmper faktisk uhyggeligt godt for støj fra harddiske...
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2001 - 02:08 #9
http://shop.computerparts.dk/visvare.phtml?varegruppeID=35&vareID=550&YWShopSession=2394b963263e00e3a86f27914b74811c dette kabinet, så kan du tillade dig at lydisolerer og alligevel holde temeraturen nede inde i kabinettet. så skulle det vel nok være muligt at komme ned under 38 DB
Avatar billede maniacdog Nybegynder
14. juli 2001 - 10:37 #10
hehe, ja
men okay, det er en hamper pris og gi :)

(Pris: 4500.00 kr.)
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2001 - 11:39 #11
Du kan tilgængæld også få det dobbelt regnekraft ud af masinen, så prøv du at finde en pc med tilsvarende og se hvad den evt. koster ;o)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
14. juli 2001 - 12:31 #12
I know...ville skam meget gerne have sådan et kabinet :))
Avatar billede nimmr Nybegynder
17. juli 2001 - 02:42 #13
fjern:
Hardisk(e)
alle blæsere
lydkort (hahah.. hmm)
cdrom,dvd,tapestreamer,floppy,zip osv drev