Avatar billede warberg22 Nybegynder
17. oktober 2009 - 01:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PCI-e grafikkort passer ikke i Dell

Har en Dell Dimension 5150. Ville udskifte mit GeForce 8600 GT med GeForce GTS 250. Det eneste jeg har kigget efter inden jeg købte er, at det er et PCI-express. Da jeg forsøger at sætte det i konstaterer jeg, at det ikke kan være der. Dels er endepladen i to etager, og dels støder det store kort mod køleren.

Her er et billede af en tilsvarende Dell uden noget i PCI-e
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/705456

Her er et billede af et grafikkort der som 8600 GT lige har printpladen stikkende ind under den der store, sorte kølerkasse
http://en.community.dell.com/forums/t/19257552.aspx

Sådan kan GTS 250 ikke sidde - det er en massiv klods.

Hvad hulen gør jeg nu? Forhandleren tilbyder som udgangspunkt ikke returret. Hvor mange ting forventes man at vide som forbruger?? Jeg ved bare det hedder PCI-e, ikke at der er særlige krav til bundkort/kabinet.

Vil nyt kabinet løse noget, eller er problemet med kølerens position i forhold til PCI-e den samme?
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. oktober 2009 - 01:21 #1
Løsningen kunne være at fjerne den sorte boks. Den sørger for køling til CPU'en af den passive type, og derfor er den udformet som den er, for at give et vist flow af luft over køleribberne.

Du skal i så fald have en anden køler til din CPU, som har en blæser monteret.
Avatar billede warberg22 Nybegynder
17. oktober 2009 - 01:33 #2
Som sagt, der er ligesom to ting der gør kortet for stort. Den anden er, at kortet har en dobbelt bagplade. Desuden kræver kortet hjælpe-strømforsyning, hvilket jeg ikke helt ved om kabinettet kan levere.

Nu gad jeg så godt vide, om et Radeon 4850 vil kunne monteres. Hvor finder man ud af sådan noget, andet end at spørge sig tilfældigt frem?
Avatar billede warberg22 Nybegynder
18. oktober 2009 - 20:58 #3
Nå, jeg fik det byttet til et ATI Radeon 4850 (Asus). Det kan være der.

Så lærte man det; det er ikke nok at bare kende porttypen til et nyt grafikkort.