Avatar billede Cavido Nybegynder
16. oktober 2009 - 17:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af bmp-filer?

Kan bmp (bitmap) billeder konverteres til enten jpg, gif eller png format uden tab?

Hvis ja, hvordan?
Jeg har ikke en pind forstand på konvertering, så et evt. program skal være _supernemt_ at finde ud af!
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2009 - 17:10 #1
Bare brug Paint som ligger under "Tilbehør" i Windows.

Filer -> Gem som -> Vælg filtype
Avatar billede Cavido Nybegynder
16. oktober 2009 - 17:13 #2
men bliver de så til "ægte" jpg filer? de skal nelig uploades, og jeg tror ikke de bliver accepteret hvis ikke de er ægte.
Avatar billede Cavido Nybegynder
16. oktober 2009 - 17:19 #3
Ok, har testet. Det fungere.

Tak for hjælpen.

Læg svar.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2009 - 17:20 #4
Velbekomme, svar kommer her.  :-)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. oktober 2009 - 16:26 #5
Kan bmp (bitmap) billeder konverteres til enten jpg, gif eller png format uden tab?

Hvis ja, hvordan?
Jeg har ikke en pind forstand på konvertering, så et evt. program skal være _supernemt_ at finde ud af!

Hvis du forventer at konvertere UDEN tab vil jeg anbefale at bruge IrfanView, da paint på ingen måde laver tabsfri jpeg...