Avatar billede Helbo-DK Juniormester
16. oktober 2009 - 14:05 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering: Helbo Skilte A/S

Hej eksperter

Jeg er i gang med at designe hjemmeside til min fars firma. Indtil videre er jeg kun i gang med forsiden, så ingen links virker, men hvad synes I om sidens introduktion mht. design og opsætning?

Ved godt det ikke er helt færdig endnu og indtil videre skal det køres med IE.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
16. oktober 2009 - 14:05 #1
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2009 - 14:59 #2
Det ser udmærket ud, nemt og overskueligt. Men vend tilbage når du har lavet resten :-)
16. oktober 2009 - 15:18 #3
Forsiden er klar og enkel nok med et centralt budskab og klare links (der som du siger endnu ikke virker) til yderligere information.  Der er heldigvis ingen bevaegende flashfile billeder der distraherer.  Farver, dimensioner, fonts, o.s.v. er velvalgte og behagelige at kikke paa.

Et par punkter:

Jeg har boet udenfor Danmark siden 1976, men hvis jeg husker min grammatik rigtig saa er der et par komma fejl i teksten og det er ikke grammatisk korrekt at sige "fordi at."  Jeg mener at det foelgende er grammatisk bedre (og det er vigtigt for et firma der vil udstraale kvalitet.)

"Velkommen til Helbo Skilte.
Helbo Skilte ønsker at fremstå som et seriøst og professionelt firma med mange gode kvaliteter.
Vi har mange års erfaring indenfor branchen, og vi udfører alle vores opgaver 100 % i top.
Vi har mange kunder og alle er tilfredse fordi vi giver os tid til, at lytte til kundernes behov.

Kontakt os på 86 22 59 39 eller via mail."

Yderligere ved jeg ikke om det er god salgs-teknik at sige at firmatet "ønsker at fremstå som .." (jeg haaber i mener at det er i allerede) og at komme med udtalelser der maa vaere overdrevne (kan det virkelig vaere sandt at der ikke er en eneste utilfreds kunde? ..alle opgaver 100% i top..)  Jeg er ikke salgsekspert, men jeg ville have skrevet det mere i denne stil:

"Velkommen til Helbo Skilte.
Helbo Skilte laegger vaegt paa at udføre hver enkelt opgave seriøst, professionelt, og i top kvalitet i overensstemmelse med de individuele kunders behov.  Vores udbredte faste kundekreds udtrykker stor tilfredshed..."

Hvor du siger "Kolntakt ... via email" hvad med at placere et hyperlink til emailen lige der?

Jeg har ikke forstaaet hvad meningen er med billedet af en trappeopgang.  Der kunne have vaeret noget med skilte.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
16. oktober 2009 - 19:42 #4
Mange tak for det. Hehe

Mht. grammatikken så er det ikke rettet og der kommer også anden tekst, inden siden lanceres. Derudover kommer der også andet banner med firmaets facade og bil. Links kommer slf. også til at virke, mht. link til kontaktsiden.
Avatar billede nissen2630 Novice
16. oktober 2009 - 20:07 #5
Synets forsiden ser helt forkert ud når den ikke er centreret og 0 i margin. Køre FF3.5
Avatar billede nissen2630 Novice
16. oktober 2009 - 20:19 #6
Ser rigtig ud i IE 6,7 og 8.

Men ikke i Safari,Opera,Crome og Firefox 3.0 og 3,5
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
17. oktober 2009 - 00:58 #7
Som jeg skrev i det første indlæg, så skal siden - indtil videre - ses med IE, da den endnu ikke er optimeret til andre browsere. Den er stadig på prøvestadiet.
Avatar billede ByName Nybegynder
17. oktober 2009 - 01:08 #8
En indtil videre pæn og ren side. Der passer til det budskab, som et blikfangs firma bør udsende.

banneren bør indholde firmaets produkt. Hvis billedet af facaden er taget af firmaet, kunne det havde været perfekt. Hvis der hang et skilt til højre i billedet, bare halvt inde. Så der ikke blev tvivl om afsender, det vil også matche til sloganet lige over.

Vil give Christian_Belgien ret i formuleringen af velkomst hilsen. den virker desperart som den er.

faldt over "Find os"  "Kontakt os" et par gange i menuen. muligvis bare mig.

kontakt lingen i bunden af siden, skulle nok klæbes til bundlingen.

jeg synes ellers at den er godt opsat, med kontrast imellem farverne, der referer til logoet og den visuelle ro der er over plads brug på siden. rigtig godt udnyttet.
Håber at resten af indholdet på sitet giver dig lov til at holde stilen.
18. oktober 2009 - 21:39 #9
Lukker du ikke spoergsmaalet ved at give punkter eller hvis du ikke synes du har faaet nyttige svar saa ved selv at smide et svar og give dig selv punkter.  Saa staar den ikke laengere som et aabent spoergsmaal i listen af indlaeg.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
19. oktober 2009 - 15:30 #10
Spørgsmål lukket og point givet.

I skal have mange tak alle sammen som har givet en kommentar på siden. Der er helt sikkert noget imellem som kan bruges og tænkes over.

Tak!
Avatar billede allanrye Nybegynder
22. oktober 2009 - 20:13 #11
Flot og overskuelig side synes jeg.

Hvis jeg skulle komme med noget, så er det teksten i bunden på de to tabeller produkter og galleri, den hvide farve i bunden kunne måske godt være lidt kræftigere, det er lidt svært at se på min skærm om ikke andet.

// Allan
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
26. oktober 2009 - 08:34 #12
#Allan

Ja, det har jeg også lagt lidt mærke til på andre skærme, hvor jeg har set siden på. Det bliver også lige ændret en lille smule.
Avatar billede Danieldue Nybegynder
06. november 2009 - 22:44 #13
Flot logo, eller kunne der godt komme lidt flere detaljer med. Men ellers flot ;)