Avatar billede scathmo Nybegynder
15. oktober 2009 - 23:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm med mus og ingen ikoner¿

Hej

Jeg vil hører om der er nogle der, kan hjælpe her.
Det drejer sig om en ThinkPad Lenovo T61, med XP og SP3.
Efter en reboot, startede den op ganske normalt, dog lige med den forskel at, jeg nu ikke har ikoner men en muser der fungere fint på den "fine" blå skrivebords baggrund.
Jeg har forsøgt mig med crtl, alt, Del, uden at der sker noget, altså ingen windows jobliste. Jeg har haft HD ude, og kørt diverse virusscan samt malwarebytes uden nogle fejl eller sygdomme.
Herefter forsøgte jeg mig med en scandisk, med indstillingerne "ret fejl i filsystemet automatisk"
Søg efter/genopret beskadigede sektorer"
Men stadig uden held.
Jeg har så også forsøgt mig med at kopiere system32 mappen fra en af mine egne stationære til den bærbar, også uden held.
Jeg er ved at være lidt tom for ideer og tænkte at der med garanti nok fandtes nogle herinde som kunne hjælpe...

På forhånd tak

Scathmo
Avatar billede 50573433 Nybegynder
15. oktober 2009 - 23:23 #1
Har du startknappen (grøn) fremme ???
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 23:25 #2
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 23:27 #3
Hvis du kan starte den op i safe mode kunne du prøve "systemgendannelse".

Ellers vil jeg foreslå en formatering.

Jeg har søgt lidt på nettet og synes ikke at kunne finde nogle sovled posts.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 23:28 #4
Nå en kom mig i forkøbet :D

Anyways held og lykke.
Avatar billede nissen2630 Novice
15. oktober 2009 - 23:46 #5
Vil kun anbefale punkt 1 fra #3
Formatering er den absolut sidste udvej.

At kopiere system biblioteker fra en computer til en anden vil aldrig gå godt.
Det er i de biblioteker alle drivere til computeren gemmes.
De er trods alt meget forskellige fra maskine til maskine.
Avatar billede scathmo Nybegynder
15. oktober 2009 - 23:46 #6
Glemte vist lige at skrive det i første omgang at, jeg også havde forsøgt at starte i "Safe-Mode" og med samme resultat. Dog bare med en sort baggrund en mus og teksten ude i kanten, der fortæller det er fejlsikret tilstand. Mere kunne jeg så ikke gøre der.. :-(
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 23:51 #7
Start op i "Safe-Mode" som Administrator med command prompt og indtast

%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Det åbner systemgendannelse.
Avatar billede lasbas Nybegynder
18. oktober 2009 - 17:48 #8
tryk "ctrl alt delete" vælg jobliste

vælg--> filer / nyt job

skriv --> explorer.exe og tryk enter

så kommer dine ikoner frem
Avatar billede scathmo Nybegynder
19. oktober 2009 - 09:01 #9
Hej

Jeg kan ikke engang trykke crtl, alt, del. eller det vil sige, det kan jeg godt, men ingen resultater :-(
Avatar billede scathmo Nybegynder
18. august 2010 - 12:27 #10
done