50% af alle problemmer kan løses ved genstart eller reinstallation, og i dit tilfælde lyder det som et gentagende problem. Så geninstallér Office pakken.
I givet fald har følgende løst problemet for andre, så måske det også virker for dig:
1. I Outlook: slå indstillingen, der sætter Word som e-mail editor, fra. 2. Luk Outlook og Word. 3. Start Word, "Gendan" vinduet (= sæt det til ikke maksimeret). 4. Maksimer vinduet igen. 5. Nu kan du slå Word til som e-mail editor i Outlook igen.
Hvis det ikke løser problemet, kan du prøve at køre "Find og ret fejl" fra Hjælp-menuen (hedder måske ikke præcis sådan - hedder "Detect and Repair" i engelsk version).
cybercity > Det har jeg forsøgt for at løse et andet problem (jeg også har). Det hjælper ikke noget. Jeg høre åbenbart til de andre 50 %.
lene-fredborg > Som 'e-mail editor'? Jeg benytter kun min Outlook 2003 til at skrive og sende e-mails med. Er det ikke det du mener, forstår jeg ikke spørgsmålet.
I selve Outlook kan man i 2003-udgaven sætte en indstilling, som betyder, at man reelt bruger Word, når man laver e-mails i Outlook. Denne indstilling er faktisk slået til som standard, så hvis du ikke har foretaget noget for at ændre det, så bruger du Word.
Jeg kan desværre ikke lige finde den helt rigtige betegnelse til dig, for jeg har Outlook 2007 her. Se under Funktioner > Indstillinger (i Outlook) - den skulle være øverst på en af fanerne.
Det kan vel egentlig umuligt være problemet. Jeg har jo ikke ændret noget dér nogensinde. Så er det vel ikke logisk at indstillingen _lige pludselig_ bliver et problem.
Fejl opstår - sommetider uden at man finder en grund. Dit vindue har ikke hele tiden været vist forkert, altså er der sket et eller andet, som har givet den fejl. Det er dit valg, om du vil prøve det, jeg har beskrevet - som jeg skrev, har metoden løst samme problem for andre.
Jeg har ikke selv den samme fejl, så derfor kan jeg ikke afprøve løsningen.
Som jeg skrev, er Outlook som standard sat op til at bruge Word som e-mail editor. Det betyder, at Outlook reelt starter en Word-proces, selv om du ikke har startet selve Word (Outlook bruger altså dermed Word og kan på den måde påvirke, hvad der sker i Word). Hvis du ikke har ændret noget, er Word fortsat sat som din e-mail editor. Se i selve hovedvinduet i Outlook. Vælg Funktioner > Indstillinger > fanen Postformat. Den indstilling, du skal fravælge, hedder noget i retning af "Brug Microsoft Word til at redigere postmeddelelser" (i engelsk version hedder den "Use Microsoft Word to edit e-mail messages").
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.