Avatar billede jepper65 Nybegynder
15. oktober 2009 - 12:01 Der er 4 kommentarer

Slideshow i Premire Pro

Hej!
Jeg har nogle billeder som jeg gerne vil have til at optræde som et slideshow i en film jeg er ved at lave i Adobe Premiere Pro.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken funktion jeg skal bruge i Premiere Pro?

mvh Jeppe
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2009 - 12:55 #1
Du kan med fordel konvertere billederne til den pixelstørrelse som din film. På den måde skal premiere ikke scalere billederne, og du får et bedre resultat.

Derefter importerer du billederne til dit projekt med filmen, og du kan vælge tiden som hvert enkelt billede skal vises.
Du trækker billerne over i din timeline, og arrangerer dem i den rækkefølge du vil have dem.

Check preview inden kompilation.

Du kan forøvrigt læse om det i hjælpefunktionen. Søg efter importing still images
Avatar billede justrace Novice
15. oktober 2009 - 18:48 #2
Avatar billede henninga Novice
27. oktober 2009 - 15:37 #3
Den letteste fremgangsmåde vil være:
1. Inden import omdøbes billederne i stifinder så de er navngivet i den rækkefølge du ønsker de skal vises i din video.
2. Sæt indstillingen for hvor lang tid hvert enkelt billede skal stå i Premiere under Preferences.
3. Sæt den Transition du ønsker som standard ved at højreklikke på den under effects og vælge "Default".
4. Importer hele mappen med dine billeder til projektet.
5. Marker alle billeder og vælg "Automate to Timeline" kommandoen hvor du indstiller om de skal bruge standard overgangen.
Nu ligger de alle i den ønskede rækkefølge med den ønskede længde og den ønskede overgang. Så er det bare at sætte lyd til.
Avatar billede henninga Novice
27. oktober 2009 - 15:38 #4
ps. Det er vigtigt at indstille "Tiden" inden du importerer billederne!