Avatar billede bamsebamse Nybegynder
15. oktober 2009 - 10:51 Der er 5 kommentarer

HP LJ 2840 scan til mappe

Hej, jeg har installeret min HP 2840 så den kan scanne til en pc-mappe via LAN - har altid virket fint, men nu har jeg installeret VM Ware og nu virker skidtet ikke længere. Er der nogen der kender til problemet ? jeg går ud fra at det går galt med kommunikationen da administrationsadgangen til både VM Ware og HP´en foregår via en browser. Er der evt. en bedre løsning med samme printer til at scanne direkte til en netværksmappe uafhængigt af pc´en ud over selvfølgelig at være tændt ?
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 10:59 #1
Får du en fejl når du forsøger at scanne?
Skrives der noget i event loggen for den pågældende computer, både den du sidder og arbejder ved og den med netværksdrevet?
Avatar billede bamsebamse Nybegynder
15. oktober 2009 - 11:33 #2
Den eneste fejl ved scanning er at den ikke kan forbinde til pc - I eventloggen fremkommer der to fejl vedr. IIS som ikke er installeret.
1) DCOM
Fejlen "Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet. " opstod på DCOM under forsøg på at starte tjenesten IISADMIN med argumenterne "" for at køre serveren:
{A9E69610-B80D-11D0-B9B9-00A0C922E750}

Du kan finde flere oplysninger under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

2)Service Control Manager
Tjenesten World Wide Web-udgivelse afhænger af tjenesten IIS Admin, der ikke kunne starte pga. følgende fejl:
Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet.

Du kan finde flere oplysninger under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2009 - 20:42 #3
Jeg kan ikke se hvorfor det skulle have noget med Vmware at gøre. Har du tjekket rettighederne der er sat på den mappe du forsøger at scanne til? Jeg tænker på både ntfs-rettigheder og share-rettigheder.

Prøv evt. at sætte everyone til full controll for at udelukke at det ikke har noget med manglende rettigheder at gøre.
Avatar billede bamsebamse Nybegynder
15. oktober 2009 - 20:52 #4
Det har jeg også prøvet, men uden held
Avatar billede bamsebamse Nybegynder
25. januar 2010 - 11:03 #5
Hov jeg har glemt denne tråd.

Jeg har installeret en VM maskine til at håndtere scanningen så problemet er løst.

Smid et svar så jeg kan give dig point for din indsats