Avatar billede lklo Nybegynder
14. oktober 2009 - 19:02 Der er 4 kommentarer

Gmail direkte i outlook express og microsoft outlook 2007

hej

Skal i nærmeste fremtid flytte bopæl,
og iden forbindelse have en anden internet udbyder.
Nuværende er TDC , hvor jeg og også har en mailbox tilknyttet
min e-mai programmer.

Men den nye internet udbyder , tilbyder ingen ingen e-mail konti, så jeg bliver nok nødt til at bruge Gmail.

Kan  Outlook Express og Microsoft Outlook 2007 konfigureres således, at programmerne selv kan hente post fra Gmail serveren ?

Jeg tænker på Pop3 og Asmtp eller noget der modsvarer.

Altså således at e-mailene selv kommer ind i Outlook Express og Microsoft Outlook 2007 når man søger efter ny post.

lklo
Avatar billede nissen2630 Novice
14. oktober 2009 - 19:08 #1
Der er en opsætnings vejledning på GMail der beskriver hvordan.
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. oktober 2009 - 19:55 #3
Bare en lille kommentar i forhold til guiden - så vil jeg anbefale dig at bruge Imap i stedet for Pop.

Forskellen er bl.a., at med imap bliver det du sletter i Outlook også slettet i gmail og omvendt. Ligesom hvis du markerer en email som læst et sted, bliver den også markeret som læst det andet sted.

Den største fordel med Imap i forhold til Gmail er nok, hvis du bruger Labels i Gmail, hvor du mærker en email med en label. I Outlook hvor der ikke findes labels, oprettes der med Imap i stedet en mappe med label-navnet, sådan at alle mails med en bestemt label i Gmail, ligger i en tilsvarende mappe i Outlook.

Dejligt let at holde orden i sine mails :-)
Avatar billede lklo Nybegynder
14. oktober 2009 - 21:32 #4
hej

tak for svarene.
det ser jo ud til ikke at være nogen problemer.

så mangler jeg bare at kunne beholde mine mail-adresser.
men det må jeg nok snakke med tdc om.

lklo