Avatar billede cshein Nybegynder
14. oktober 2009 - 07:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Excel ark til løbeoversigt

Hej Experter,

Da jeg d. 12 dec. skal løbe et marathon på New Zealand er jeg ved at komme i tanke om at det nok ville være en god ide at få trænet lidt, og jeg ville lige sætte et excel-ark op hvor jeg følge min udvikling.

jeg stødte dog ind i et problem;

Jeg har tidligere brugt funktionen "konverter" i forskellige sammehænge og det er sådan set altid fungeret fint, men jeg kan ikke få det til at virker nu, excel melder fejlen #i/T tilbage, når jeg prøver at at følge guiden på microsofts hjemmeside (http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HP030561101030.aspx), jeg bruger excel 2007 på dansk på min bærbar hvor jeg sidder med det. Hvad jeg gør at at kopiere hele exsemplet ind og derefter melder den stadig fejlen, jeg har prøvet at sidde at lege en del med det men unden held, det skal siges jeg i samme excel ark (andet underark) bruger flere konvertering og de virker fint...

håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette mysterium.

på forhånd tak.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
14. oktober 2009 - 08:11 #1
Ved godt at det er et sidespring men kender du træningsplanner på iforms hjemmeside ,den er gratis at bruge http://iform.dk/traeningsplanner/traeningsplanner
Avatar billede cshein Nybegynder
14. oktober 2009 - 08:22 #2
Hej Jonner,

Tak for info, men ja det sidespring! ;)
Avatar billede ladyhawke Novice
14. oktober 2009 - 08:47 #3
Kan du ikke lige fortælle hvad det er du skal bruge (udgangspunkt og resultat)?

Jeg har et lille regneark hvor jeg noterer dato, tid (tt:mm:ss), distance i km og derudfra udregner jeg gennemsnitshastigheden og min fremskrevne 5km tid (ja ja, jeg løber ikke maraton, men deltager i DHL stafetten og det var "målet")
Avatar billede cshein Nybegynder
14. oktober 2009 - 08:58 #4
Det er sådan set bare noget i den stil jeg skal have lavet, det var for at kunne regne gennemsnit hastigheder mv. ud, altså både min/km og km/time. vil du evt. kunne sende det ark du har lavet? Min mail er Christi@nHein.dk

mvh
Christian
Avatar billede ladyhawke Novice
14. oktober 2009 - 10:31 #5
Det får ekspertens brugere jo ikke meget ud af, jeg kan skrive et eksempel her (bemærk jeg bruger engelsk excel, men det kan oversættes):

Kolonne A - tid i dette format: tt:mm:ss (cellen er formatteret med "Time")

Kolonne B - Distancen i km: kommatal

Kolonne C - Gennemsnitshastighed (km/t): =IF(B1="";"";(C1/B1/24))

Kolonne D - 5km tiden: =IF(D3="";"";5/D3*60)

Jeg har ikke kadancen med, men det skulle du nok kunne oprette. Mine formler tager højde for at der kan være tomme felter undervejs, så kommer der ikke fejl ved udregningen.

Ideen er at jeg har lavet et ark pr. måned, med alle datoerne og så registrerer jeg al motion pr. dato med tid og distance. Disse data vises så også grafisk.
Avatar billede cshein Nybegynder
14. oktober 2009 - 12:55 #6
ok... men det svare ikke rigtig på mit oprindelige spm.
Avatar billede ladyhawke Novice
14. oktober 2009 - 13:25 #7
Prøv om de formler jeg har angivet kan løse det du øsnker, ellers beskriv mere præcist hvad du vil have (svar på mit indlæg af 08:47:08).

Altså hvad taster du ind og hvilke resultater skal du have?
Avatar billede cshein Nybegynder
14. oktober 2009 - 13:33 #8
Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få den formel fra linket til at virke og hvorfor det er at den returnere den værdi den gør som beskrevet, det er hvad jeg gerne vil have svar på.
Avatar billede ladyhawke Novice
14. oktober 2009 - 13:59 #9
Der er bare 3 forskellige ting der forklares på det link, kan du virkelig ikke beskrive hvad det er du ønsker at opnå, så man kan hjælpe dig med at løse det, frem for at forsøge at forklare en eller anden fejl som vi ikke har mange chancer for, siden det virker i nogen ark og ikke dér hvor du arbejder nu.

Der må jo være en forskel på de 2 steder, så du må give ekspertens brugere lidt mere hjælp, end blot: jeg får denne her fejl, fortæl mig hvorfor den opstår!

Jeg tror sagtens det kan laves uden konverter funktionen, når den nu driller,  men uden at vide hvad du vil konvertere til hvad, kan jeg ikke hjælpe...

Jeg lægger ikke flere indlæg her, med mindre der er mere information at arbejde med. Jeg kan ikke hjælpe dig pt.
Avatar billede cshein Nybegynder
22. oktober 2009 - 06:21 #10
Sorry for svar tiden jeg har været på ferie de seneste dage, og endnu engang tak for hjælpen!

Beklager såfremt mit spm. fremstod uklart, mit spm. relaterede til " Konvertere timer fra standardklokkeslætsformat (timer : minutter : sekunder) til et decimaltal " delen af linket.

Hvad jeg gerne vil lave er følgende; et ark hvor jeg følgende kolonner;

A; Distance, skrevet ind i km
B; Tid, formatteret som tid, altså (Time:min:sek:)
C; Fart: km/t
D; Fart: min/km
E; Estimeret tid på 3 km, beregnet ved vha. tiden og distance
F; Estimeret tid på 5 km, beregnet ved vha. tiden og distance
G; Estimeret tid på 10 km, beregnet ved vha. tiden og distance
H; Estimeret tid på 21,09 km, beregnet ved vha. tiden og distance
I; Estimeret tid på 42,19 km, beregnet ved vha. tiden og distance

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede cshein Nybegynder
14. juni 2010 - 10:29 #11
Lukker, hvis du Ladyhawke mener du skal have point giver jeg gerne, du kan bare skrive til mi i såfald, så finde vi ud af det.