Avatar billede thedustyboy Novice
13. oktober 2009 - 22:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Låste PDF dokumenter ... hvordan låses de op ??

Hejsa alle sammen.

Jeg har nogle låste PDF dokumenter.
Dvs. at de er låste på den måde at de ikke kan printes.

De kan læses, men man kan ikke printe dem.

Nogen der ved, hvordan de låses op - så man kan printe dem ??

Jeg er i besiddelse af en ADOBE writer, så den del skulle være i orden.

Håber at nogen kan hjælpe.

Mvh
The Dusty Boy.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2009 - 07:41 #1
der er også det her

http://www.cogniview.com/convert-pdf-to-excel/post/pdf-editing-creation-50-open-sourcefree-alternatives-to-adobe-acrobat/

se lidt nede på siden

If you need a simple way to open and read PDFs, look no further than these lightweight viewers.

13.Sumatra PDF: This Windows PDF viewer is light and minimalistic. It's even designed for portable use, so you can run it from a USB drive.
14.FoxIt Reader: The Foxit PDF viewer is an all time favorite (especially of Digg users). And has a strong set of features (with a very competitive price  )
15.PalmPDF: Use this PDF viewer for Palm OS devices.
16.Evince: Gnome users can take advantage of Evince, a document viewer that supports both PDF and PostScript documents.
17.Preview: Mac OS X comes with Preview, an application that displays images and PDFs.
18.ePDFView: This lightweight PDF viewer uses the GTK+ and Poppler libraries.
19.Okular: This document viewer for KDE 4 supports PDF, PostScript, and lots more.
20.Xpdf: Xpdf, available for nearly any Unix OS, is a PDF viewer that allows you to read encrypted PDFs, extract images, and more.
Avatar billede falster Ekspert
14. oktober 2009 - 15:38 #2
Du skal fjerne det såkaldte "owner password", så du kan ændre dokumentets indstillinger.

Det kan gøres på mange måder.

Google på "remove owner password".

Gratis apps. er svære at finde. Måske kan du nøjes med en trial.

Efter "owner password" er fjernet er der til gengæld freeware til at ændre indstillingerne.

PDFTK Builder et sykke nede her
http://www.angusj.com/pdftkb/

Men hvis du med "ADOBE writer" mener, at du har Adobe Acrobat (købeprogrammet) kan du også bruge det til at lave de nye indstillinger - med tilladelse af udskrift.
Avatar billede thedustyboy Novice
15. oktober 2009 - 16:44 #3
Hej Falster.

Det var perfekt svar ... !

Jeg googlede som du anbefalede og første link, var et program som fjerner passwordet på en læst PDF fil og vupti filen kan printes.

Tak ;-))
Og værsgo ... point uddelt.

Til Treatmenice.

Tak for indsatsen, det var dog ikke et værktøj til at læse PDF filen, men et værktøj som kunne låse det op, så det kunne printes.

Point til Falster.

Hilsen
TheDustyBoy.