Avatar billede sbj Nybegynder
13. juli 2001 - 19:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MP3, bitrates etc.

Hej
Hvilken bitrate bør man bruge, når man konverterer til mp3, for at få en god kvalitet?

Jeg bruger Easy CD-DA Extractor - der er en bitrate-indstilling der hedder \'CD-Quality\' hvor høj er det?
Avatar billede Beach Mester
13. juli 2001 - 19:55 #1
Hvis du bruge 192 bit så er du sikker på at det også lyder super godt i et alm. stereoanlæg, men de flest computerhøjtalere vil ikke kunne høre forskel på 128 og 192 bit.
Hvis du senere skal have filerne tilbage fra mp3 til wav filer (cd-formatet) så vil du få det bedste resultat hvis du til at starte med har køre med 192 bit. Så har du pladsen (de fylder en anelse mere på harddisken) så vil jeg anbefale 192.

//Beach
Avatar billede milohat Nybegynder
13. juli 2001 - 20:30 #2
Jeg vil også klart anbefale 192kbit, det er nok det bedste, uden at tage for megen plads. Men du skal ikke bruge Easy CD-DA Extractor, du skal istedet downloade WinLame på \"http://prdownloads.sourceforge.net/winlame/winlame-prebeta4.zip\" Den giver en meget bedre udnyttelse af MP3 formattet.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. juli 2001 - 20:43 #3
off topic >> findes der en cda konverter til mp3pro?