Avatar billede Skaaning85 Nybegynder
12. oktober 2009 - 15:35 Der er 3 kommentarer

EKSTREM PRESSET MAND!

Hey

jeg har overført alle mine filer (cirka 500gb) til min nye harddisk for 2 uger siden.. inklusiv blandt andet billeder fra 7 måneder udsendelse til Afghanistan...

nu er den stoppet med at virke!!! når jeg tænder for den, så brumme den som normalt hvis man røre ved den kan man mærke den arbejder, dette gør den i mellem 2 til  sek, hvor efter den går ud!!!

nogle der kan hjælpe mig.. evt, skille den fra hiannden ? eller hvad jeg skal gøre?

produkt: SEAGATE FreeAgent Desk 1,5TB HDD silver

har ringet ind og høre, det eneste de kan gøre er at bytte den, derved mister jeg ALLE mine ting... !

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe... ?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2009 - 15:38 #1
prøv først at gå ind i diskhåndtering og se om du kan se den
Avatar billede bmpi Nybegynder
12. oktober 2009 - 17:20 #2
Der findes firmaer der er specialiseret at genskabe data fra harddiske, så du har altid dem, hvis alt andet slår fejl. De er bare ikke særlige billige..
Avatar billede drenriza Nybegynder
13. oktober 2009 - 19:40 #3
I Ubuntu Operativ system, er der er med født program. Som gør det muligt at overføre filer fra 1 harddisk til en anden 1bit af gangen. Det var hvad jeg brugte da jeg skulle overføre filer fra en skadet harddisk til en anden. det tog omkring 38 timer men det virkede. Og med et program der bare passede sig selv, var det et vente spøglsmål.

Firmaer der er specialiseret til sådanne nogle opgaver plejer at være Meget dyre. Og der er ingen garanti for at du får alle dine filer.