Avatar billede svinth Nybegynder
12. oktober 2009 - 15:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Atomic Bomberman + Dosbox + IPX emulering

Hej alle sammen.

Jeg har forsøgt mig med at spille mit gode gamle Atomic Bomberman, over netværk, på windows vista 64 bit.

Umiddelbart ser det ud til at eneste fungerende ipx drivere til Vista er til 32 bit.

Jeg fandt dog ud af at Dosbox med eksempelvis D-Fend Reloaded frontend var en mulighed, den emulerer ipx over tcp/ip. Dog er spillet slet ikke i dosbox' kompatibilitets-database, men kunne se at andre gamle klassikere, såsom "Warcraft I" kan spilles i netværk via dos-box.

Imidlertid når jeg ikke længere end til: "Connecting Network Object" når jeg forsøger at host'e et multiplayer spil i Atomic Bomberman.

De relevante indgange i min .conf fil er:

[ipx]
ipx=true

[autoexec]
IPXNET STARTSERVER 213

Det burde være det. Dog virker det ikke umiddelbart.

Nogen der har erfaringer med dette spil, i forhold til at få det til at virke med vista 64?

Mvh fra Svante
Avatar billede svinth Nybegynder
04. august 2010 - 10:54 #1
Endte med at købe det til Wii.
Spørgsmål ikke længere relevant.
Avatar billede svinth Nybegynder
04. august 2010 - 10:55 #2
Out