Avatar billede martinfroslev Nybegynder
12. oktober 2009 - 15:22 Der er 5 kommentarer

Windows 7 ulitmate 32 bit vs. 64 bit

Er der nogle der ude der ved hvad forskellen på 32 bit og 64 bit er og hvilken af disse to versioner er hurtigst altså f. eks på nettet og opstart osv?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2009 - 15:30 #1
kig på deres egen side

http://www.microsoft.com/danmark/windows/windows-7/whats-new.aspx

forskellen på 32 + 64 bit er foruden driverne den gamle sang groft sagt.

32 bit op til 4 gb ram
64 bit over 4gb ram
dog efter hvad din bios kan klare.
der kan være programmer der skal være specielle til 64 bit mens stort set win 7 kører med vista drivere.

m.v.h
Avatar billede martinfroslev Nybegynder
12. oktober 2009 - 17:32 #2
OK så hvis min computer har 3 GB ram hukommelse og en AMD Athlon Dual-Core QL-60 1.90 GHZ processor så skal jeg vælge 32 bit versionen?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2009 - 17:47 #3
nej det er helt dit valg. det er bare sådan at 32 bit kun kan klare op til 4 gb ram uanset hvor mange du har sat i og din opdaterede bios kan klare.

64 bit kan klare op til hvad din opdaterede bios kan klare. det betyder at hvis dit bundkort kan klare 16 gb ja så er det "det" den kan klare.

men jeg bruger win 7 ultimate dk 32 bit i version build 7100 og det er ikke mange ting der bøvler - der er lidt aplications fejl men det er blevet rettet i den fulde version der er givet til firmaer.

skulle jeg nu købe 64 bit windows 7 skal jeg finde alle de drivere den version bruger og jeg tror ikke det er det værd.

99% af dine vista drivere virker i windows 7 - den sidste % er bare for at være sikker.

m.v.h
Avatar billede martinfroslev Nybegynder
12. oktober 2009 - 18:02 #4
OK mange tak for hjælpen jeg vælger 32-bit versionen.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2009 - 19:05 #5
kør også lige en test af mskinen inden.

http://vistaguide.dk/?Nyheder/KanDinPCKoereWindows7/875

du kan også hente den hos microsoft.

m.v.h