Avatar billede okay Nybegynder
13. juli 2001 - 18:19 Der er 8 kommentarer

Where (Asp)

jeg er sikker på der er noget galt her :

  Sql = \"Select count(*) as Found from snydekoder where kategori = \'\" & kategori & \"\' and godkendt=\'ja\'\"

Fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e07\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
13. juli 2001 - 18:29 #1
Er du sikker på at kategori er en tekststreng?
Avatar billede okay Nybegynder
13. juli 2001 - 18:53 #2
jeps ! (querystring)
Avatar billede jasp.dk Nybegynder
13. juli 2001 - 19:00 #3
Er dit godkendt felt af typen boolean(ja/nej)?
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
13. juli 2001 - 19:03 #4
Er du sikker på at kategori ikke er et nummer og hvis dit godkendt felt er en Boolean så skal du IKKE have \' men bruge 0 og 1
Avatar billede okay Nybegynder
13. juli 2001 - 20:47 #5
min kategori er ik (id eller nr.)
jeg bruger Ja/Nej..og den er lagt som nej
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
13. juli 2001 - 20:54 #6
Prøv at bruge 1/0 eller True/false (Uden \' omkring) istedet for Ja/Nej eller prøv evt. at fjerne \' omkring dit ja. (Har ikke den store erfaring med MS Access så kender ikke lige Ja/Nej felters finesser.)
Avatar billede tmceu Praktikant
13. juli 2001 - 22:00 #7
Ja/Nej felter i Access har så vidt jeg husker værdierne 0 = False, -1 = True
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
13. juli 2001 - 22:21 #8
Ok.. Sagde jo at jeg var lidt rusten der... Men man kan vel også bruge True og False ikke?