Avatar billede dontcry Nybegynder
11. oktober 2009 - 21:52 Der er 12 kommentarer

Kan ikke komme på internettet

Ja, som der står i overskriften kan jeg, (eller det er en af mine venner jeg prøver at hjælpe) ikke komme på internettet.
Det skal lige siges, at der er forbindelse til nettet, men når han går ind i windows Explorer siger den, at windows Explorer ikke kunne vise siden.
Hvad kan være problemet, hvad kan jeg/vi gøre ved det?

På forhånd tak
Avatar billede anders_cp Nybegynder
11. oktober 2009 - 21:57 #1
Kan du pinge sslug.dk fra dos-prompten?
I dos prompten skriver du:
ping www.sslug.dk

Herefter svares der på hvor mange pakker der er blevet sendt og hvor mange der er blevet modtaget.
11. oktober 2009 - 22:09 #2
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

HAR det virket ?

Stationær ? Bærbar ?

Trådløs ? Trådet ?
Avatar billede dontcry Nybegynder
11. oktober 2009 - 22:10 #3
Bange for at lyde dum ...
Hvad er at pinge og dosprompten?
Avatar billede dontcry Nybegynder
11. oktober 2009 - 22:13 #4
Nettet har virket, og det er en stationær, med vista, med tråd ... det er også med fast ip-adresse.
Avatar billede dontcry Nybegynder
11. oktober 2009 - 22:35 #5
vis jeg går ind på kommandoprompt og skriver ping og derefter
ip-adressen skriver den: sender 4 pakker = modtager 0 =(4tabt) = 100% tabt
Avatar billede dontcry Nybegynder
12. oktober 2009 - 09:46 #6
Godmorgen

Kan det have noget at gøre med, at vi har sat den til en anden router, ende den plejer at være til?
Avatar billede anders_cp Nybegynder
12. oktober 2009 - 10:12 #7
Dos-prompt, Kommandoprompt er det samme. Faktisk er kommandoprompt det mest rigtige (det var i gamle dage man havde en dos-prompt).

Pinge svarer lidt til at Banke-på. Du pinger en hjemmeside og den svarer tilbage modtaget. Flere hjemmesider tillader ikke at man pinger dem, derfor spurgte jeg specifikt til www.sslug.dk.

Hvis du i kommando-prompten har skrevet:
ping www.sslug.dk og du får 100% tab har du IKKE forbindelse med internetttet.

Du kan prøve at sæt kablet fra din pc direkte til nettet (udenom din router) for at se om det er routeren der skaber problemer.
Avatar billede dontcry Nybegynder
12. oktober 2009 - 15:55 #8
jeg har lige pinget www.sslug.dk og dan sagde:
4 pakker sandt - 4 pakker modtaget = 0 tabt = 0%tabt

Hvad kan det så være?
Avatar billede anders_cp Nybegynder
12. oktober 2009 - 16:00 #9
Ja, så må vi konkludere at der er "hul igennem".
Kan du komme ind på sslug's side via din webbrowser (ie)?

http://www.sslug.dk/
Avatar billede dontcry Nybegynder
12. oktober 2009 - 16:13 #10
ømm ... Lige pludseligt ville den gerne på nettet. :)
Det forstår jeg bare ikke noget af ... det eneste jeg lige har gjort er at slette nogle genveje til msn under Favoritter.
Har du en ide om hvad det kan skyldes?
Avatar billede anders_cp Nybegynder
12. oktober 2009 - 16:21 #11
næh jeg kan nu ikke se hvad genvejene skulle have med det at gøre...

Jeg kunne forestille mig at opsætningen i ie gør at enkelte sider ikke vil kunne vises (noget sikkerhed), men da dit første ping-resultat gav 100% tab, kunne det skyldes din pc/router har givet dig en forkert ip-adresse (det kan en genstart af windows rette op på), eller at ledningerne ikke har siddet ordentligt på. Det er mine bud.

Men det er dejligt du er kommet på ;)
Avatar billede dontcry Nybegynder
12. oktober 2009 - 16:32 #12
jeps ... håber bare ikke det sker igen :)