Avatar billede zareba Nybegynder
11. oktober 2009 - 20:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsomt internet med Vista

Hejsa.

Jeg har en Lenovo X60, hvor der trådløse ikke rigtig vil komme nogle steder. Der er forbindelse til nettet, men hastigheden er under 1Kb/s, så en side kan tag flere minutter om at loade.

Jeg har brugt en del timer på at finde problemmet, og det jeg kan sige er at det er på computeren der er noget galt, men hvad?

Hvis jeg reset'er winsock eller TCP/IP får jeg hurtiger net, men det er kun i nogle få minutter, så er farten helt i bund igen.

Hvis der er nogle der kan hjælpe vil det være super fedt.
11. oktober 2009 - 20:58 #1
For 159'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Har du nogen form for kryptering på WLAN/trådløs net ?

Har du prøvet putteren på en helt anden WLAN/trådløs net ?

Har du prøvet med TRÅDET forbindelse ? Til samme router ?
Avatar billede zareba Nybegynder
11. oktober 2009 - 21:11 #2
Som der stod, er det på en Vista maskine.

Ang. krypteringen er det kun en 64-bit WEP (ellers kan de gamle maskiner jeg har ikke være med), jeg har prøvet både med WPA, WPA-PSK, WPA2 og WPA2-PSK, men med samme resultat.

Ang. andre netværk, så har jeg ikke prøvet det, da jeg ikke har andre til rådighed.
Den er den eneste der ikke virker på det trådløse, selv andre Vista maskiner virker (også med SP2) virker.

Ang. TRÅDET forbindelse. Så virker det fint (det er den forbindelse jeg sider på nu).

Mvh. Zareba og tak for det hurtige svar
11. oktober 2009 - 21:56 #3
... opdatér driver til dit trådløse netkort ?

Hvis muligt så skift KANAL (til lavere) på den trådløse Routerbox; du skal ind på dens WEB interface for at gøre det...
Avatar billede zareba Nybegynder
11. oktober 2009 - 22:19 #4
Jeg har har lige tjekket og jeg har de nyeste driver og jeg brugte KANAL 6. Jeg testede KANAL 1 og 3, men der var ingen ændring i farten.

Det eneste jeg har fået bare lidt mere fart af er at

netsh winsock reset
og
netsh int ip reset

og den fart forsvandt igen (ca 20 min)
Avatar billede zareba Nybegynder
13. oktober 2009 - 15:06 #5
Nå det ser ikke ud til der er nogle her der kan hjælp. Så lukker vi