Avatar billede Exposed Nybegynder
11. oktober 2009 - 17:54 Der er 11 kommentarer

Formaterings problemer

Nå Eksperter.

Jeg har selv en Acer. Og når jeg skal formatere den, så lukker jeg bare computeren, og når jeg tænder den igen, trykker jeg bare Alt + F10, så kommer jeg ind i en menu, hvor jeg kan formatere computeren (Gendanne den som den var fra fabrikken).. Altså uden brug af nogen CD. Den har Windows Vista.

Nu har min kæreste fået en HP 2140 uden CD drev, og Windows XP - og det virker bestemt ikke på samme måde. Men hvordan formatere jeg den? Er der nogen der ved det?

Håber på et svar :)

Mvh Exposed
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
11. oktober 2009 - 18:02 #1
Har HP 2140 pc'en en recovery partition?

Hvis ikke, skal du klare installationen med "cd". Eftersom der ikke er noget cd-romdrev i pc'en, skal du gøre et af følgende:

* Læg alle filerne (inklusivt de skjulte) fra din Windows-cd over på en USB-nøgle. Sæt BIOS'en op til at starte op på USB-nøglen.

* Skaf et USB-cdromdrev og boot direkte op fra cd'en.

Angående installation af drivere;

Har du en driver-cd? I så fald skal driverne installeres herfra. Alternativt kan de (højst sandsyneligt) findes på HP's hjemmeside.
Avatar billede Exposed Nybegynder
11. oktober 2009 - 18:09 #2
Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det skal være så besværligt.. På min computer, lægger filerne gemt på harddisken, så jeg altid kan slette det hele og installere det. Bare ved at trykke Alt + F10.. Jeg har ikke meget forstand på computere. Og jeg har ikke en Windows-cd..  Er der andre alternativer?
Avatar billede zips Juniormester
11. oktober 2009 - 19:13 #3
Hvis du er heldig kan du bruge denne guide
http://www.ehow.com/how_4814366_boot-hp-recovery-partition.html

Jeg har selv en HP hvor dette virker, men på min er der password på for at gendanne den, så  det er der måske også på din.
Avatar billede Exposed Nybegynder
11. oktober 2009 - 19:26 #4
Tak for hjælpen alle sammen. Jeg tror ikke jeg kan finde ud af det. Tror jeg ringer til HP og brokker mig. :D Tak for jeres tid gutter :D
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2009 - 19:51 #5
Normalt, hvis ikke der er sket en eller anden ting med den spjulter recovery partition, så sak du blot trykke på F11 under opstart for at få adgang til den partition.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=en&cc=us&docname=c00809678&product=18703
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2009 - 19:52 #6
stavefejl er gratis :)
11. oktober 2009 - 20:25 #7
... set i en anden tråd:

[Alt] [F10] hurtig FEM gange efter hinanden

???
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2009 - 20:33 #8
ALT F10 er på Acer maskiner eller også deres Emachines modeller.
HP er F11 :)
Avatar billede justrace Novice
11. oktober 2009 - 20:47 #9
Klik på startknappen i Windows Vista, Alle
programmer, Pc-hjælp og -værktøjer, og klik
derefter på Genoprettelsesstyring
Avatar billede haverslev Novice
11. oktober 2009 - 21:02 #10
karise_larry, kan se at der på de ældre HP maskiner med windows XP, som spørgeren har/skal havve - så skal benyttes F10 - (men ikke ALT F10)
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=da&dlc=da&cc=us&docname=bph07145
Avatar billede Exposed Nybegynder
12. oktober 2009 - 11:33 #11
Man kan desværre ikke trykke F11 under opstart. Det er ikke en mulighed for HP 2140 - og ALT + F10 virker ikke på HP Mini Notebook 2140 heller. Jeg har ringet ind til HP idag, og de siger der ikke er mulighed for at formatere computeren (som ikke har CD DREV) uden man bruger CD'erne.. Det vil altså sige, at man skal ud og investere i en ekstern cd-drev. :) Så lærte vi alle noget idag :)