Avatar billede primestar Nybegynder
11. oktober 2009 - 15:27 Der er 3 kommentarer

Hjælp mig, MSI Wind, kører ubuntu, skal have winXP på igen.

Hej Alle derude!

Jeg har en Msi Wind U100, som jeg har kørt Ubuntu på i efterhånden 2måneder, var tilfreds de første 4 uger, men nu er den blevet sååå langsom jeg ikke kan klare det mere, vil have XP på igen!

Problemet... :
Jeg har intet extern drev, hvilket vil sige jeg skal have lavet en bootable usb stick med windows XP på.

Ting jeg har til rådighed:
Msi wind med Ubuntu 9
Windows XP iso fil, med key.
Usb stick 2gb

Nogen der kan give mig et program der kan kreere noget ud fra det? Jeg har været forbi et program der BartPE http://www.nu2.nu/pebuilder/
Men kan ikke rigtigt se mig ud af om den kan bruges til at lave en USB stick med.

Mvh
Juri
Avatar billede bmpi Nybegynder
11. oktober 2009 - 16:32 #1
Ubuntu er blevet langsom? Så ville jeg da slet ikke smide XP på ;)

Jeg kan desværre ikke lige hjælpe dig med bootable XP på USB stick, men du kan jo prøve et par andre ting med din Ubuntu:

1) Gå på http://ubuntudanmark.dk/forum og få hjælp til at finde ud af, hvorfor den er blevet langsom. Det er IKKE normalt for en Ubuntu at blive (så) langsom over tid som det er for en Windows.

2) Prøve den Ubuntu version der er lavet til de små Netbooks: Ubuntu 9.04 Netbook Remix

3) Der kommer en ny Ubuntu her om små 3 uger, som bla. fokuserer på performance. Du kan vente til den kommer, og se om det ikke løser dit problem. Hvis du ikke kan vente, så kan du også smide betaen på, og se om det kører bedre.
Avatar billede primestar Nybegynder
11. oktober 2009 - 21:18 #2
Tak for dit svar.

Tjaa ved jeg nu ikke, sys mit win xp var omkring x2 gang hurtigere i surf/musik afspilning end ubuntu, ubuntu kan heller ikke klare hvis jeg downloader, hører musik og surfer, så begynder den at hakke i musikken hvis jeg eksempelvis klikker på et link.. :S

Anden ting der irritere mig det er VGA -> tv output til mit fladskærms tv virker ikke hundre procent..

1: jaa kunne godt lige smide en tråd derinde og høre, men kan ikke se hvad det skulle være, måske en update.. Men det er irriterende man skal tjekke hvad man updater hver gang, har kun updatet ca 5 gange.. Vi snakker den er virkelig blevet sløv, eksempelvis hvis jeg surfer på dba.dk (som næsten ikke er muligt) så hver gang jeg trykker på en announce så mørk lægger den firefox vinduet jeg surfer i(som den gør når den arbejder meget, svarer vel til svare ikke i windows) i op til 30sekunder.. Og det er mange andre sider, selv newz.dk hvor der ikke burde være så mange billeder / reklamer. bilbasen.dk er helt umulig at være på.

2: Har haft remix på.. Det er lige til at græde over.. Bugs üpper alles!

3: Er nu mest til en stable version, som den ikke er i de første pr måneder?

- Juri
Avatar billede primestar Nybegynder
11. oktober 2009 - 21:37 #3
Jeg har fået svar gennem en privat besked. Mange tak. tråd lukket.