Avatar billede galiti Nybegynder
11. oktober 2009 - 14:01 Der er 5 kommentarer

Ugyldig ip-adresse.

Hej! Er netop blevet sat til at tilslutte min stedfars nye toshiba laptop til det trådløse netværk. Har fundet netværket og har indtastet netværksnøglen, men den kan ikke oprette forbindelse ''Begrænset eller ingen forbindelse''. Den siger problemet er at den ikke kan få en gyldig netværksadresse fra netværket. Har sat den til at finde en ip og dns-server adresse automatisk under egenskaber for internet protokol. Styresystemet er XP
Avatar billede giweo Juniormester
11. oktober 2009 - 14:38 #1
Har du sat routeren til DHCP så den uddeler IP adresser ?
Avatar billede galiti Nybegynder
11. oktober 2009 - 14:41 #2
Forklar lige hvordan jeg gør det :)
Avatar billede giweo Juniormester
11. oktober 2009 - 14:47 #3
Det gør du inde i din routers opsætning - typpisk ligger den på 192.168.1.1  192.168.2.1 eller 192.168.1.254 -

Kig under "LAN settings" eller noget i den retning, og tjek at DHCP er on
Avatar billede galiti Nybegynder
11. oktober 2009 - 14:58 #4
Har lige kigget og den er tændt.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2009 - 11:54 #5
Prøv evt. med en ipconfig /release og en ipconfig /renew i en kommandoprompt fra din fars computer.
Dette vil cleare den nuværende dhcp-adresse og forny den/hente en ny adresse fra routeren, hvis dette er muligt.