Avatar billede simon_noah Nybegynder
10. oktober 2009 - 21:21 Der er 8 kommentarer

Microprocessor

hjælp til microprocessor !! novice har et par spm i måske kan hjælpe med.
jeg har specifikt brug for en processor med timerfunktion som trikkes af bevægelse eller bevægelsessensor. jeg har max 3V til rådighed.
kan man få en processor med indbygget "føler " ?
kan man lave en styring på 3V
kan man lave styringen så den ikke bruger strøm når den ikke er aktiv. ?
udvikler den meget varme ?
Jeg har desværre heller ikke meget plads til indbygningen max 30mm x 10mm. er det opnåeligt.
og sluttelig hvem får man til at lave det.?
Avatar billede japping Nybegynder
11. oktober 2009 - 00:45 #1
Nej, en microprocessor har digitale og analoge indgange. Du har brug for en microprocessor med een digital indgang. Altså ingen indbygget føler.
Ja, man kan godt lave en styring på 3V.
Mht strømforbrug, kommer det an på hvad styringen skal kunne.
nej, den udvikler ikke megen varme.
Mht. plads og lignende må du forklare i detaljer, hved det er du vil have lavet. Hvis du vil have dette lavet profesionelt koster det fra kr. 50.000,- og opefter.

Jeg laver systemer og programmerer i min fritid og kan måske hjælpe dig. Men det kommer an på hvad du søger og antallet. Hvis det drejer sig om et enkelt styk, så skal du nok selv i gang.
Avatar billede simon_noah Nybegynder
11. oktober 2009 - 17:52 #2
hej japping.
ved du om man kan få en ekstern "bevægelses føler" som både er billig og intet fylder ?  udgang skal give 3V ca 3watt
det jeg har brug for er at elektronikken gøres vandtæt selvfølgelig kan det måske støbes ind i en lille kasse.  antal lige her og nu er 15stk til en test.men det blir til rigtigt mange.
de 15 stk skal være produceret så det er færdigt emne.
er det noget du kan udføre ?
Avatar billede japping Nybegynder
12. oktober 2009 - 00:25 #3
Jeg kan måske hjælpe dig, men jeg behøver flere informationer for at kunne give et endeligt svar. Derfor en række spørgsmål:
- hvad er det du skal detektere bevægelse på (emner/mennesker) ?
- Er det korrekt at du skal bruge 3W ved 3V (3W/3V=1 amp) ?
- Har du forsyning til 1 Amp ved 3V ?
- hvad skal der ske når sensoren registrere bevægelse ? Hvor længe skal de 3W ved 3V holdes ?
- Hvor langt skal sensoren række ?

Ja, du kan godt få en bevægelsessensor til 3V.

Men lad mig høre lidt mere om dine krav, det vil gøre det lettere at give et bud.
Avatar billede simon_noah Nybegynder
12. oktober 2009 - 00:45 #4
hej
lidt svar
bevægelse på emnet.
ja jeg har ca et forbrug på 3w  forsyningen skal komme fra
2 stk aa batteri på ca 2000ma pr stk.
når der registreres bevægelse skal der trækkes en udgang som skal kunne håndtere de 3W  tiden er ca 60 sek, er emnet i fortsat bevægelse skal den kunne holde tiden.

har du en link så jeg kunne se sådan en "føler" er interesseret i størrelsen.
Avatar billede japping Nybegynder
12. oktober 2009 - 21:46 #5
I første omgang tænkte jeg på den type bevægelses sensorer  som bruges til mennesker, men den kan ikke bruges hvis det er emner der skal detekteres.
For at vælge den rette føler skal jeg så have mere at vide om emnet. Hvilket materiale er det lavet af ? hvilken stærrelse har emnet ? med hvilken fart bevæger emnet sig ? Hvor stort er det område som kan aftastes ? Hvor langt er der fra de ca. 30mm x 10mm til selve emnet ?

Du kan evt. give mig nogle kontaktooplysninger så vi kan snakke om opgaven.
Avatar billede simon_noah Nybegynder
14. oktober 2009 - 00:16 #6
hej
føleren skal ikke detektere på noget andet en bevægelse. dev bliver emnet "rystet" skal den aktivere.
du kan maile mig på jn@it.dk
Avatar billede japping Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:00 #7
Mon jeg spilder min tid endnu en gang ?
Avatar billede japping Nybegynder
26. oktober 2009 - 15:53 #8
Selv om jeg har mailet har simon_noah ikke svaret.