Avatar billede superwulff Nybegynder
10. oktober 2009 - 16:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er ketogan ikke ulovligt?

Hej.

Jeg planlægger igen en længere vandretur i Norge, og har som jeg plejer researchet lidt.

Jeg faldt over en liste med ting der var gode i førstehjælpskassen, som nogenlunde var som jeg plejer at have den, men et par ting skiller sig dog ud, bl.a. står der "10 ketoganer".

Jeg troede ketogan var ulovligt? Hvis ikke, hvordan får man det så (recept, apotket eller ??)

Udover det, hvad er vatrondeller? Det står der også men har aldrig hørt om det

Alt for nu, på forhånd tak

/S-wulff
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. oktober 2009 - 16:48 #1
Ketogan er receptpligtigt, men jeg er sikker på at du kan få in læge til at udskrive en recept til dig hvis du forklare formålet.

vatrondeller er vat der er for presset i runde "plader" de kan købes i et hvert supermarked og de fleste kvinder kender dem. De bruges meget til at fjerne makeup med
Avatar billede b-and Novice
10. oktober 2009 - 17:25 #2
Avatar billede superwulff Nybegynder
10. oktober 2009 - 17:42 #3
Tak skal i have..

Bufferzone - skriv svar hvis du vil have point
Avatar billede Knoklsnedkr Nybegynder
10. oktober 2009 - 19:41 #4
Nej ketogan er ikke ulovligt men som nævnt før er de receptpligtige og meget stærke samt giver risiko for afhængighed.

Til vandreturen i norge, vil jeg derimod anbefale at du forklarer din læge, at der er behov for smertestillende til akut opståede skader (f. eks. benbrud -hvilket ikke er usandsynligt) og bede (spørg pænt) om en recept til  dolol/tramadol. De er noget mildere end ketoganer og giver ikke den samme rus. Dette lægemiddel anvendes som smertestillende på mange ortkir afd.

I tilfælde (må himlen forbyde det) af brud (og andeet ubehageligt) kan disse med fordel kombineres med brufen/ibumetin og panodil OG LAD VÆRE MED AT OVERDOSERE PANODIL!!!!!! DET ER LIVSFARLIGT!

Denne coctail burde kunne holde en smertelindret til hjælpen kan fås.

Men tal med din læge :-)
God tur
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. oktober 2009 - 11:53 #5
gerne