Avatar billede dontcry Nybegynder
09. oktober 2009 - 20:35 Der er 10 kommentarer

afinstaller messenger på vista

Hej der ude

Jeg vil gerne afinstaller msn messenger, på min computer, men jeg kan ikke finde det under fjern og reparer programmer, hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak
Avatar billede milter Ekspert
09. oktober 2009 - 21:15 #1
At fjerne Messenger kan være besværligt og af og til risikabelt. Prøv i stedet at deaktivere den på følgende måde:

http://www.imessengr.com/2007/07/disable-windows-messenger-in-windows-xp.html
09. oktober 2009 - 21:25 #2
... er det 'bare' fordi den starter op hver gang du logger ind / starter din Vista ? Og du kan ikke finde ud af at 'disable' den ?
Avatar billede milter Ekspert
09. oktober 2009 - 21:29 #3
Eller forsøg at deaktivere den på denne måde. Det har fungeret fint på min maskine i flere år:

1.Open the start menu (either by using your cursor, or pressing the Windows button on your keyboard).

2.Click "Run..." if you are using XP. If you are using Vista, type "Run" into the Start Search box, and open "Run".

3.In the "Open" textbox, type "services.msc".

4.Click "OK" or press Enter on your keyboard.

5.In the list that appears, locate "Windows Live Messenger" (or "Windows Messenger") and double-click it.

6.Select "Disabled" when prompted to change the Startup Type.
7.Click "Stop."
Avatar billede dontcry Nybegynder
11. oktober 2009 - 01:45 #4
Hej

Grunden til, at jeg vil afinstaller Messenger er, fordi der er noget galt med det, som er på min computer.
Så er der nogen, kolge mennésker, som ved hvordan jeg af installere det?
11. oktober 2009 - 11:21 #5
Svar lige på #2 ->
... er det 'bare' fordi den starter op hver gang du logger ind / starter din Vista ?

---

...der er noget galt med det, som er på min computer... - lidt mere info ???
Avatar billede milter Ekspert
11. oktober 2009 - 11:50 #6
Prøv en søgning på Google med disse ord:

"uninstall msn messenger vista"
Avatar billede dontcry Nybegynder
11. oktober 2009 - 18:44 #7
Det er ikke fordi den starte op vær gang jeg start min computer.

Når jeg vil logge ind på messenger, kommer den og siger at der er en fejl (fejlkode). Når jeg så går videre, til det link de henviser til siger den, at jeg skal installere seneste updatering, men når jeg så prøver at updatere, siger den, at jeg har updatering.

Så derfor jeg jeg gerne afinstaller messenger og derefter installer det igen. :D
Avatar billede dontcry Nybegynder
12. oktober 2009 - 19:01 #9
Status er indtil vidre at jeg har slettet alt, som har med messenger, og derefter downloadet installations-progammet til messenger. Den kommer så og siger, at der allerede er insalleret messenger.
Så, hvordan får jeg slettet programmet helt?
12. oktober 2009 - 19:57 #10
Se hvad denne kan gøre ->

http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.

http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763