Avatar billede Exposed Nybegynder
09. oktober 2009 - 18:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computer til Fjernsyn

Hej Allesammen.

Jeg er MEGET dum til sådan noget som det her, og håber på der er en der kan hjælpe mig..

Jeg har købt et nyt sony 40 tommer fjernsyn og vil gerne se nogle af de film jeg har på computeren, på mit fjernsyn, ved at tilslutte min computer til fjernsynet..

På siden af mit fjernsyn kan man sætte et LAN stik til, og et USB stik ind...

Jeg har en ekstern harddisk som jeg har prøvet at sætte i USB stikket i fjernsynet.. Uden det virkede..

Så nu har jeg prøvet med LAN kabel mellem computer og fjernsyn.. Men når jeg tænder fjernsynet, står der at der ingen forbindelse er at finde... Hvordan gør man??

Jeg har windows vista på min bærbare computer

Håber nogen kan hjælpe..

Mvh Exposed
09. oktober 2009 - 18:36 #1
(Pssst: RTFM - Hvad siger manualen ?)
Avatar billede Exposed Nybegynder
09. oktober 2009 - 18:48 #2
Smed manualen ud sammen med kassen til fjernsynet, fordi fjernsynet virkede da jeg satte stikket i :)

Men er det ikke noget med at man skal ind og søge efter fjernsynet.. Kan da huske da jeg var på efterskole i sin tid, når vi skulle spille mod hinanden, satte vi LAN kabel ind i hinandens computere og søgte efter hinandens computernavne...

Så tænkte at det måtte være noget af det samme her.. Man skal søge efter fjernsynet... Men hvordan gør jeg det med Vista?
09. oktober 2009 - 19:02 #3
... navn, model, ... på 'flimmer' kassen ?
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
09. oktober 2009 - 19:47 #4
Hva er det for et tv? Gå evt. på producentens hjemmeside, der kan du nok finde manualen.
Avatar billede Knoklsnedkr Nybegynder
09. oktober 2009 - 23:04 #5
Jeg har selv et superavanceret tv med 284 stikindgange ;-p
Jeg har koblet den eksterne harddisk til minecomputeren (den er nemmere at flytte) via en trådløs forbindelse. Men i dit tilfælde vil et kabel kunne gøre det. Så snakker harddisk og pc sammen. (Harddisken har formentlig ikke hjerne til at fortælle tv´et noget fornuftigt solo)

Herefter er der følgende muligheder ( nder er sikkert flere):
HVIS din pc har en HDMI stikudgang, kan du anvende dette kabel. (Det har min ikke, men tv´et har).

Jeg anvender derimod et vga/skærm stik og et lydstik (sådan et til højttalere og ørebøffer). Disse kan købes seperat anywhere.

Så skal du ind i tv-menuen og det er somregel en source-knap og der skal du fortælle tv´et om du har proppet et hdmi stik eller et vga/skærm-stik+lydstik i r... på den. Så skulle tv´et være klar til en modtagelse af computerens samtaleforsøg.

Så højreklikker jeg på min computerskærm og går ind i undermenuen grafiske egenskaber og hvis computeren og tv´et har fundet hinanden kan du vælge under-under menuen
uddata til: skærm (eller skærm et eller andet)

Og VOILA GIGA skrivebord på tv´et.
MEN det virker altså ikke hvis jeg har startet mediaplayeren inden dette gøres, næ, nej. First things first.

Håber det går. Det funker her. :-)
Knoklsnedkr