Avatar billede globen Nybegynder
09. oktober 2009 - 16:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til windows 98

Hey eksperter.

Jeg står over for en situation hvor jeg skal formattere en ældre laptop. Jeg skal dog lige have lavet backup af ca. 235 mB billeder der ligger på maskinen. Der er ingen cd/dvd brænder i apparatet. Styresystemet kan naturligvis ikke genkende min 120 gB eksterne disk. Kan den overhovedet komme til det?

Den eneste måde hvorpå jeg kan se at jeg kan løse det er ve at splitte billederne (ca. 2 - 3 mB stykket) i 1,4 mB rar pakker og så ellers lege med disketter. Det er dog lidt problematisk da jeg ikke har en esktra maskine med diskdrev, og jeg har heller ikke 200 disketter liggende.

Hvad i alverden skal jeg stille op med dette problem?!?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. oktober 2009 - 16:53 #1
USB stick?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. oktober 2009 - 17:00 #2
Eller tager harddisken ud og kopler den til din stationære som slave. Man kan få både kabel og en slags converter, så du kan få din 2,5" til at passe med 3,5" harddisk.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. oktober 2009 - 17:05 #3
Avatar billede Mathias90 Nybegynder
09. oktober 2009 - 18:15 #5
Opsæt en FTP-server og hent det derfra eller send det via. mail.
Avatar billede globen Nybegynder
12. oktober 2009 - 10:07 #6
Tak for svarene folkens.. Dog var der lige et par meget væsentlige detaljer jeg glemte at nævne.

Maskinen er ikke på nettet da ikke har netkort. Jeg kan heller ikke få disken ud af maskinen, da der er noget der spærrer for at jeg kan få en låge fri, der dækker for en skrue i bunden..

Men hey.. Burde win 98 ikke fint kunne genkænde en usb hd på 120 gB såvidt jeg omformatterer den fra NTFS til FAT32?

Hvis ikke tror jeg blot jeg vil ud og erhverve mig en USB key...
Avatar billede globen Nybegynder
02. november 2009 - 11:44 #7
Hejsa.

Undskyld at der er gået så lang tid før jeg har fulgt op på denne tråd.

Det skulle vise sig, at alle billeder pånær et enkelt var backed up andensteds. Det sidste billede kunne med WinZip komprimeres til 1,13 mB, og kunne derfor overføres til en diskette (se DET var nostalgisk!).

Jeg kunne ikke få Win 98 til at genkende den usb nøgle jeg prøvede med. Men nu var det ikke noget jeg smed oceaner af tid efter.

michael_stim, for min skyld må du gerne få points for din behjælpelighed, på trods af at det alligevel ikke blev nødvendigt.
Avatar billede globen Nybegynder
27. juni 2011 - 18:48 #8
lukker