Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
09. oktober 2009 - 16:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fremrulle billede ved mouseover

Hej,

Er ikke så godt hjemme i javascript, så nu prøver jeg her.

Jeg har brug for et script der kan gøre følgende ved mouseover:
- indsætte et billede, der "ruller ind" fra venstre
- det skal kunne positioneres
- være klikbart som link
- mouseover sker på et mindre billede

Kan du hjælpe med dette eller kender du eventuelt et sted, hvor jeg kan finde et sådan script? Har selv prøvet at google, men har fornemmelsen af at jeg lige mangler det rette søgeord til at finde det helt rigtige.

På forhånd tak!
Steen
Avatar billede d_v Nybegynder
10. oktober 2009 - 20:35 #1
Prøv eventuelt jquery -> http://jquery.com/

Og eventuelt google efter eksempler lavet med jquery, det er et kanont framework.
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
12. oktober 2009 - 21:23 #2
Hej d_v

That did the trick :-)

Jeg er som nævnt ingen javascript haj og har ikke haft behovet for at blive det, så jeg har undladt at nørde jquery, men det er da helt vildt simpelt! Fedt!

Smid et svar :-)
Steen
Avatar billede d_v Nybegynder
13. oktober 2009 - 04:34 #3
Her følger et svar.

Og nej jquery og lign er faktisk nemmere end man lige skulle tro.
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
13. oktober 2009 - 07:57 #4
Et lille tillægsspørgsmål:
Jeg kan kun få jquery til at virke, hvis jeg henter deres jquery-latest.js fil direkte fra deres site. Hvis jeg gemmer dem sidst nye version lokal på egen server så spiller det ikke. Og det er ikke fordi stien ikke passer eller at der er tale om en anden version.
Har du nogen forklaring på det?