Avatar billede ole71 Nybegynder
08. oktober 2009 - 22:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ryger af internettet med TDC Box

Kære Eksperter.

Jeg har for nyligt fået TDC trio med TDC box til trådløst netværk. Jeg ryger hele tiden af, når jeg surfer, men kan f.eks. godt downloade 300 mb uden problemer. Ved at trykke "reparér" på mit trådløse net kommer jeg på igen.

Jeg har checket andre spørgsmål og svar til denne type problem, og har desværre ikek fundet nogle løsninger.

Networkstumbler viser ikke andre netværk på denne kanal, jeg har nyeste driver til min RT2500 USB Wireless LAN Card, og min ipconfig viser følgende:

Windows IP-konfiguration
      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Computer
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : home
Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:
  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-13-D3-93-00-23
Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : home
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : RT2500 USB Wireless LAN Card
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-12-BF-51-CE-C9
Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 8. oktober 2009 22:55:27
Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 8. oktober 2009 23:55:27

Skulle der mon være nogen, der kan hjælpe??

MVH
Ole
Avatar billede 50573433 Nybegynder
09. oktober 2009 - 09:54 #1
- Hvis du har mulighed for der, så prøv først at sætte PCen direkte til TDC vha. et netværkskabel.
Næste gang du svarer, så informer om hvor godt forbindelse er mellem PCen og routeren. Her mener jeg ikke hastigheden, men kvaliteten.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. oktober 2009 - 11:05 #2
Er der tale om en bærbar, gør det så nogen forskel, om du kører på 220 volt kontra på batteri ?

Rigtig mange bærbare, for at spare på strømmen ved batteridrift, skruer ned for sendestyrken på det trådløse netkort. Denne funktion er som regel aktiveret som default, men der kan slukkes for den. Det giver selvfølgelig mindre driftstid på batteri.
Du finder denne funktion under egenskaber for det trådløse netkort.

Hvis du kun anvender g standarden kan det være en fordel at låse routeren på denne standart. Er det en N router, kører den som default med b, g og n (auto). Er det en G router kører den som default med b og g (auto).

Nu kender jeg ikke så meget til tdc router, men routere i den bedre ende giver dig mulighed for at skrue på nogle parametre i den trådløse forbindelse.
Beacon interval, er tiden mellem udsendelse af et  synkroniseringssignal. Det er så at sige det trådløse nets puls. Når router og netkort kommer ud af synk, overføres der inden data, Ved at reducere beacon intervallet, under kompliserede forhold, kan du få bedre kvalitet på forbindelsen, da sandsynligheden for et router og netkort er i synk er større. Ved at sænke beacon intervallet, reducerer du den teoretiske båndbredde, men hvis det forøger den aktuelle båndbredde med mere en reduktionen af den teoretiske, har du vundet på det.

Andre værdier du kan førsøge med er en forminskelse af RTS threshold og fragmentation threshold.

For altid at kunne vende tilbage til udgangspunktet, så noterer du dig udgangsværdierne inden du begynder at eksperimentere med dem.

Du finder disse værdier under avancerede trådløse indstillinger i din router, hvis den vel at bemærke, tillader ændring af dissse værdier.
Avatar billede ole71 Nybegynder
19. oktober 2009 - 12:59 #3
Beklager min lange nonresponse tid...

Jeg kan fint komme på internettet med kabel. Jeg har signalstatus "udmærket" med min trådløse adgang. Det er en stationær pc jeg roder med. Beacon har jeg endnu ikke rodet med.

Det rigtigt sjove er, at jeg godt kan downloade 300 mb uden problemer, så browser jeg et par sider, og så ryder jeg af. Kan det have noget at gøre med inaktivitet? Jeg ryger iøvrigt oftest af, når jeg skifter domæne - bliver jeg på samme domæne, kan jeg godt browse lidt frem og tilbage, men skifter jeg adresse i adressefeltet er der en god chance for, at jeg ryger af.

Giver det nogen mening/spor?

Jeg har nyeste netværkskortdriver.

Ole
Avatar billede help2day Nybegynder
12. november 2009 - 12:36 #4
prøv at se på denne side http://www.tdc.dk/8400 og læs om arktiklen om at skifte kanal på den trådløse tdc box.

De kanaler tdc selv anbefahler er kanal nummer 2, og at skifte til WPA hvis pc er ældre end 4 år. med xp.

Det er dog kun vejledende, da det godt kan være andre ting der kan forstyrre boks, så som trådløse telefoner eller andet udstyr.
Avatar billede ole71 Nybegynder
17. november 2009 - 08:24 #5
Well... Det hele drejede sig om, at krypteringen fra Boxen var nyere end hvad min PC egentligt kunne håndtere. Efter skift til VPA har jeg ikke haft problemer.

Help2day får point for at have ledt mig mest på sporet. :-)

Ole
Avatar billede ole71 Nybegynder
17. november 2009 - 08:26 #6
Måske skal du lige skrive et svar før jeg kan give point.
Avatar billede help2day Nybegynder
17. november 2009 - 09:02 #7
tak