Avatar billede mo-bo Nybegynder
08. oktober 2009 - 12:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

domain og username via NT

Hejsa,

Er det på nogen måde muligt at modtage NT informationer via javascript. Jeg tænker at man evt. kan sætte sikkerheden ned på browseren så den kan frigive disse ting ? Det skal bruges til et intranet, så det er muligt at lege med sikkerheds reglerne på brugerens browser.

Jeg skal bruge domain og username

Mvh
Morten
Avatar billede j4k0b Nybegynder
08. oktober 2009 - 14:54 #1
Jeg ville ikke have troet det var muligt, men så fandt jeg dette:
http://lists.evolt.org/pipermail/javascript/2003-February/004569.html
Avatar billede j4k0b Nybegynder
08. oktober 2009 - 14:56 #2
Det virker for mig, dog kun i Internet Explorer, men det er vel logisk nok alligevel :-)
Avatar billede j4k0b Nybegynder
08. oktober 2009 - 14:57 #3
Smider også lige koden her, til en gang i fremtiden hvis hvis linket skulle stoppe med at virke

<script language="javascript">
  var WshNetwork = new ActiveXObject("WScript.Network");
  alert(WshNetwork.UserName);
  alert(WshNetwork.UserDomain);
  alert(WshNetwork.ComputerName);
</script>
Avatar billede mo-bo Nybegynder
09. oktober 2009 - 09:06 #4
Hej J4k0b,

Tak for det - dog modtager jeg denne fejl :

Webpage error details

User Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.0.3705; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; InfoPath.1)
Timestamp: Fri, 9 Oct 2009 07:04:26 UTC

Message: Automation server can't create object
Line: 91
Char: 1
Code: 0

Ved du hvad det kan skyldes ?

Mvh
Morten
Avatar billede j4k0b Nybegynder
09. oktober 2009 - 10:53 #5
Det virker kun i Internet Explorer
Avatar billede j4k0b Nybegynder
09. oktober 2009 - 10:54 #6
Det virker kun i Internet Explorer
Avatar billede mo-bo Nybegynder
09. oktober 2009 - 19:48 #7
Det er skam også IE jeg bruger - IE8, win 7
Avatar billede mo-bo Nybegynder
09. oktober 2009 - 20:51 #8
Det var en sikkerheds indstilling der skulle sættes - men nu virker det :)

Jeg har tilføjet domænet til "Websted, med tillid" og aktiveret "initialiser og aktiver scripting af ActiveX-objekter, der ikke er markeret som sikre.

Så spiller det :) Tak for hjælpen. Svar for points.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
10. oktober 2009 - 01:42 #9
Mit svar er længere oppe :)