Avatar billede shenoy Nybegynder
07. oktober 2009 - 12:19 Der er 5 kommentarer

Kan ikke starte Vista

***
Windows kan ikke starte. Det kan skyldes en nylig ændring af hardware eller software. Sådan løer du problemet:

1. Indsæt installationsdisc'en med Windows, og genstart computeren.

2. Vælg indstillinger for dit sprog, og klik derefter på Næste.

3. Klik på Reparer computeren

Hvis du ikke har disc'en, skal du kontakte systemadministratoren eller computerproducenten for at få hjælp.

Fil: \Windows\system32\kdcom.dll

Status: 0xc00000f (nogen gange står der her 0xc0000098 i stedet)

Oplysninger: Windows kunne ikke indlæses, da DLL-filen til kernefejlfindingsprogrammet mangler eller er beskadiget.***

Hej eksperter. Jeg får ovenstående meddelelse, når jeg forsøger at starte min computer. Jeg har forsøgt at reparere Windows ved hjælp af windows cd'en. Det hjælper ikke.

Jeg har haft det samme problem for, hvor jeg så har formateret lortet. Det virkede fint et stykke tid, før den får det samme problem igen. Så bestilte jeg en ny harddisk, fordi den var super gammel og jeg håbede det kunne løse problemet. Det gjorde det bare ikke.

Nu vil jeg høre, om der er nogen der har en løsning på problemet, eller om jeg bare skal skrotte hele computeren (på nær harddisken selvfølgelig :D )

System:

Asus P5N-E SLI
Intel e6300
Geforce 8800GTS
Kingston 667 mhz x 4GB
WD Caviar 500GB
Windows Vista Home Premium
Avatar billede shenoy Nybegynder
07. oktober 2009 - 12:42 #1
Det kan også være i kan se, at problemet er direkte forbundet til en bestemt del af mit hardware, og en udskiftning af den del vil afhjælpe problemet. Som nævnt, så har jeg udskiftet harddisken.

Kunne det ellers have noget at gøre med min windows copy? Det er originalt og købt lovligt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2009 - 13:43 #2
Eller uorden på harddisken.

Prøv at gå i genoprettelseskonsollen fra installations cd'en.

Boot på installations cd.
Når du kommer til skærmen med knappen Installer, har du også muligheden for at Reparer. Klik på den.
Den spørger til hvilken installation, og har du kun en er det ligetil.
Nu kommer du til en side med automatiske reparations muligheder, og der vælger du den sidste med kommando prompt.
der skriver du:
chkdsk /p /r
og trykker på enterknappen.
Nu checker den og reparerer disken for fejl og dårlige sektorer.
Er det en stor disk, kan det tage lang tid.
Avatar billede shenoy Nybegynder
07. oktober 2009 - 13:53 #3
Det har jeg prøvet, da jeg havde det samme problem i tidligere omgange. Det virker også mærkeligt, at jeg får det samme problem, selvom jeg har købt en helt ny harddisk.

Det måske irrelevant i forhold til problemet, men jeg har også sideløbende haft en problem med at få computeren til overhovedet at starte:

Når jeg trykker på knappen for at starte computeren,
så kan jeg høre at blæserne og alt det der går i gang, men computeren starter ikke. Så er jeg nødt til at slukke og tænde den en helt masse gang, før jeg hører den der "start bip lyd" og computeren endelig starter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2009 - 14:01 #4
Det sidste du skriver kan være en dårlig strømforsyning.
Den skal så at sige løbes igang.

Hvis ikke strømforsyningen melder tilbage til bundkortet inden for meget kort tid, at strømmen er OK, så starter den ikke. Ved gentagne tryk på startknappen, kan man være heldig at få strømforsyningen til at give Ok til bundkortet inden for den afsatte tid.

En strømforsyning kan miste op til 30 % af maksimal ydelse efter blot 3 til 5 år. Måske det er der dit problem ligger.
Avatar billede shenoy Nybegynder
07. oktober 2009 - 14:09 #5
Ok, det kan være jeg bare skal få skiftet hele systemet ud. Det er efterhånden også ved at være gammelt. Men indtil jeg får råd til det, så håber jeg, der er nogen der kan hjælpe mig med mit windows problem så.