Avatar billede Spotgun Seniormester
13. juli 2001 - 15:17 Der er 1 løsning

Opsætning af IIS

Jeg har for nyligt geninstalleret min Windowd 2000 server, og sådan som det hele kørte før mht. IIS, så kunne jeg smide en hvilken som helst database fil ind i mit web-dir (placeringen under webroot var ligegyldig) og derefter læse og skrive til den uden nogen yderligere opsætning. Det skal nævnes at det var en af mine kammerater der satte serveren op i tidernes morgen, og jeg har nu selv installeret det hele igen fra bunden af.

Problemet er nu, at før jeg kan få lov til at få skriverettigheder til en database, så skal jeg manuelt ind og tildele IUSR-brugeren skriverettigheder på hver eneste database fil. Det kan sgu da ikke helt passe vel? Så er der en måde hvorpå IUSR automatisk får skriverettigheder til databaserne, sådan at jeg bare kan knalde en ny database på systemet, uden at skulle bekymre mig om yderligere opsætning af IIS/Win2000?
Avatar billede vagngart Nybegynder
13. juli 2001 - 15:28 #1
den er ikke så trickey

Højre klik på mappe - vælge egenskaber - vælg sikkerhed- tilføj IUSR_xxxx og vælg de rettigheder du ønsker og sæt flueben i boxen:
\"Tillad, at tilladelser, der kan arves.....\"
og tryk ok.
så skulle den være der.