Avatar billede stkol76 Novice
07. oktober 2009 - 09:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Exch 2007 install kan ikke finde Global Catalog

Hej

Jeg er igang med at sætte et nyt miljø op bestående bla. af en DC og en Exchange 2007, men når jeg sætter installationen af Exchange igang, kommer den med fejlen

"Cannot find at least one global catalog server running Windows Server 2003 Service Pack 1 or later in the local Active Directory Site"!

Jeg har efter  1½ døgns søgen på nettet prøvet følgende:

* Kørt DCPROMO på Exch server, som child
* Sat Exch serveren til også at være global catalog
* Kørt diverse preparation scripts til Exch
* Prøvet med og uden console login til serveren
* Tjekket at der ikke var problemer med time servere
* Tjekket at AD og DNS replikerer OK
* .... og en masse andet små ting

Mit setup er følgende :

9 Servere alle kørende Windows Server 2008 R2 Enterprice, Standard eller Web edition. Dog er den ene backup server en Win Server 2008 SP2.. Alle maskinerne kører som virtuelle på VM Ware ESXi 4.0

Er der en der kan hjælpe mig med dette irriterende problem ? :-)

pft

/Stig :-)
Avatar billede kim Nybegynder
07. oktober 2009 - 09:54 #1
Du mangler SP2 på 2003 serveren
Avatar billede stkol76 Novice
07. oktober 2009 - 12:10 #2
Hej Kim,

Det er rene Windows 2008 R2 servere, der er ingen Windows 2003 servere i domænet over hovedet!

/Stig :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
07. oktober 2009 - 14:18 #3
et longshot måske, men da jeg havde fornøjelse af esx 2 (tror jeg) i mit tidligere job, havde vi problemer, hvis vi havde kørt fuld installation af vmware tools. Der skulle fravælges en komponent, før vi bl.a. kunne lave trust mellem 2 domæner, hvor det ene domæne havde virtuelle dc'er. Mener det hed noget med "share"
Avatar billede stkol76 Novice
07. oktober 2009 - 14:41 #4
Hej Riversen,

Hmm, meget interessant!! Det giver faktisk meget logik, at der kan være noget der bremser den i ESX! Det vil jeg lige have testet :-)

/Stig :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
07. oktober 2009 - 20:44 #5
jamen jeg vender spændt på status.
Avatar billede stkol76 Novice
08. oktober 2009 - 14:13 #6
Hej Riversen,

Du havde ret i at det var ESX som "fejlen" lå i :-) at have afinstalleret vmware tools og installeret den med normale instillinger, så var problemet løst!!

Tak for hjælpen, Smider du lige et svar?? :-)

/Stig :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
08. oktober 2009 - 17:27 #7
behold bare pointene...
Avatar billede stkol76 Novice
09. oktober 2009 - 12:25 #8
Jamen så siger jeg mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
05. november 2009 - 21:32 #9
"Det er rene Windows 2008 R2 servere"
- Det er det som er problemet. En bug i Exchange installer kan ikke klare når ALLE domain controllers er 2008 R2. De har omtalt det på Exchange teamets blog (you had me at ehlo). Siden der ikke er point på højkant længere kan du selv kigge efter det :P

Jeg undrer mig iøvrigt lidt over hvordan du klemmer Exchange 2007 ned på R2 siden det ikke er supported, men ok.. CD med SP2 integreret?
Avatar billede stkol76 Novice
06. november 2009 - 07:50 #10
Hej strych9,

Ja det må du nok sige.. Jeg ved faktisk ikke hvorfor det lykkedes, men du har ret i at den havde SP2 integreret! Jeg lavede om på nogle instillinger på ESX (Kan ikke lige huske hvilke i detaljer) og så kørte installationen. Jeg har dog siden installeret Exchange 2010, og det er den som kører nu! Kan varmt anbefales!!

Tak for din kommentar,den er værd at huske :-)

/stig :-)