Avatar billede maller Nybegynder
13. juli 2001 - 15:03 Der er 10 kommentarer

Win 98

Hej jeg har en P3 500MHz med 128Mb ram Riva TNT 2 og så win 98 SE. Her den anden dag havde jeg installeret og spillet GTA2 efter jeg havde spillet det slettede jeg det. Så slukkede jeg maskinen og da jeg så tændte den igen ville den ikke mere. Jeg kan kun åbne den i fejlsikret tilstand. Er der nogen som ved hvad der er galt der??

Mvh. Martin
Avatar billede vladimirr Nybegynder
13. juli 2001 - 15:05 #1
Ja, den har slettet en vital fil, eller også er det bare windows der tåger..
Har du prøvet at køre scandisk ?
Avatar billede lunder Nybegynder
13. juli 2001 - 15:07 #2
Installerede du et nyt Direct X da du begyndte med spillet?
Måske har den installeret en beta version af Direct X eller også lagt det oven i en anden version!

/jeppe
Avatar billede mads11 Nybegynder
13. juli 2001 - 15:07 #3
Jeg har været ude for det samme. Jeg afinstallerede mit scanner program og driver og da jeg genstartede duede dne ikke mere! Geninstaller windows! :(
Avatar billede maller Nybegynder
13. juli 2001 - 15:12 #4
Jeg har køret scandisk.....Jeg har ikke installeret DX......Jeg har også geninstalleret Win98....Hvad kan jeg så mere gøre??
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. juli 2001 - 15:21 #5
start i dos og lav en scanreg evt med /fix
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. juli 2001 - 15:23 #6
Hvis du nu forsøger at starte windoze alm. hvad siger den så der er galt?
Avatar billede maller Nybegynder
13. juli 2001 - 15:29 #7
Hvis jeg bare starter normalt så \"fryser\" den der hvor den siger noget med noget ramdrive.....
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. juli 2001 - 15:36 #8
prøv følgende:
start i dos!
copy autoecex.bat autoecex.bak  // Laver lige hurtig en backup!
edit autoexec.bat
skriv rem -
foran de linier der kommer umiddelbart efter ramdrive.
og så afslut og gem, og videre!

copy config.sys config.bak    // laver lige hurtig en backup!
edit config.sys
fjern linien med ramdrive!
gem & afslut!
fortæl hvad der står under linien med ramdrive i config.sys
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2001 - 00:55 #9
Har du prøvet at køre en reinstallation oven i af windows, så det selv kan reparere, for noget tyder på, at du har sagt ok til nogle filer, som under ingen omstændigheder, skulle være fjernet.
Avatar billede erfa Nybegynder
19. juli 2001 - 11:19 #10
umilbart ville jeg havet troet det kunne løses med en scanreg /restore, men du nævner at den fortæller dig noget om ramdrive,hvis den gør det har du fået dit windows smadret en eller anden måde.Sidste udvej for at genskabe din filstrukur i windows er scanreg /restore (cab-file).Men vis denne metode ikke duer,er du nød til at formatere disken og installere windows forfra.