Avatar billede dendrophila Nybegynder
06. oktober 2009 - 18:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fryser efter dvale og pauseskærm.

Hej allesammen.
Jeg er rimelig grøn indenfor computerverdenen og søger derfor svar på følgende:
Jeg har en HP Pavillon a6629sc PC, hvor mus-pilen og tastaturet indimellem fryser. Selv computerens TÆND/SLUK knap fryser.
Hvad kan der være galt?
Når jeg næsten dagligt støder ind i problemet, er det eneste jeg kan gøre, at slukke computeren på stikkontakten og det tror jeg næppe den har godt af.
Håber der er nogle som har et bud på mit problem.

På forhånd TAK.
06. oktober 2009 - 18:13 #1
Velkommen til E. ...

Kører du med Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Sker det efter 'få' minutter eller 'mange' minutter ?
Avatar billede dendrophila Nybegynder
06. oktober 2009 - 18:18 #2
Jeg kører Vista.
Det er meget forskellige hvor lang tid der går. Men hver gang den fryser, er det efter computeren har været på pauseskærn eller i davle.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2009 - 12:24 #3
Korrekt det er ikke sundt af bruge stikkontakten til at slukke maskinen med.
Prøv om ikke det hjælper at koble USB stikket fra, og så koble til igen. Det gælder både tastatur og mus.

Det kan være at en BIOS opdatering ville kunne klare problemet der opstår efter dvale, men da du skriver at du er grøn inden for dette felt, bekymrer det mig lidt.
Hvor gammel er maskinen, for du kunne jo returnere den til reparation ?

Du har opdateret den fra Windows Update med alle opdateringer og servicepacks ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2009 - 12:30 #4
Hp kender til problemet. Når du vækker maskinen, anvender du da knappen på tastaturet, eller startknappen på din PC ?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=da&cc=dk&lang=da&product=3824132&docname=c00845808

Microsoft skriver også om det:
http://support.microsoft.com/kb/928135
Avatar billede dendrophila Nybegynder
07. oktober 2009 - 18:50 #5
Næste gang vil jeg lige prøve at afmontere begge USB-stik og så derefter montere dem igen.

Når jeg vækker maskinen, bevæger jeg lige musen fra side til side eller trykker på "space".

Maskinen er fra Januar i år og jeg kører samtlige HP-updates og Windows-updates.

Jeg har fornylligt installeret et trådløst tastatur og en trådløs mus (Logitech), kan det være dette som er skyld i maskinen fryser?

En BIOS opdatering, hvad er det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. oktober 2009 - 02:43 #6
Ja det kan godt være trådløs tastatur og mus, som det også fremgår af mine links. Hvis ikke alle enheder hele tiden er klar over systemets powerstate, kan de blive fanget i sleepmode.

Opdatering af BIOS, er ikke for små børn. BIOS er hvor powerstate styres ved overgang fra sleep til normal kørsel og vice versa.
Avatar billede dendrophila Nybegynder
20. marts 2010 - 20:36 #7
Tak for svarene:-)