Avatar billede jostine Nybegynder
06. oktober 2009 - 15:58 Der er 1 løsning

Cobol til Excel.

Hej eksperter !

Sidder med et lille problem jeg ikke lige kan gennemskue løsningen på.

Et Cobol-prg. danner en CSV-fil, til senere indlæsning i excel. Nogle af felterne skal have excel-linieskift (de fylder for meget i cellen).

I excel sker det vistnok ved enten alt+enter (manuelt) eller tekst1+tegn(10)+tekst2 (automatisk) - derefter ombryd tekst - og det skulle virker. Ingen problemer sålænge jeg kører "rent" excel, med en normal input CSV-fil.

Det jeg mangler er den hexidecimale kode således at excel automatisk kan importere filen, og danne linieskiftet. Altså uden "indblanding" fra mig.

F.eks. skal "tekst1 X tekst2" hvor X er hex-koden give:
tekst1
tekst2  i een om samme celle.

Ved ikke om det er for kringler beskrevet - eller om det er til at forstå problemet.

Og skal selvfølgelig lige bemærke at maskinen som genererer CSV-filen kører hex - og nej - det kan ikke ændres.

Håber der er nogen som kan løse problemet.

/jostine
Avatar billede jostine Nybegynder
18. august 2010 - 14:56 #1
Lukker tråd.