Avatar billede gedekid Nybegynder
06. oktober 2009 - 09:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køreprøve - tips

Hej,

jeg står over for en køreprøve på fredag - og vil høre om der er nogle der vil give mig nogle tips - hvad man skal være specielt opmærksom på og hvad der kan tage toppen af nervøsiteten?

Det jeg har mareridt om, er den forbandede højre vigepligt!
Avatar billede CL2000 Nybegynder
06. oktober 2009 - 11:00 #1
Bare husk at overdrive, når du fx skal kigge til højre over skulderen, eller fx bremse lidt ned i et højrevigepligt kryds, så den motorsagkyndige, er sikker på, at du gør det.

Ellers bare slap af og nyd turen :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2009 - 11:17 #2
Som CL2000 skriver :)

Du kan også tage at læse dette: http://www.dk-u.dk/dku/teori2/alment.htm

Højre vigepligt - du skal holde tilbage for trafik fra højre, men husk at holde øje med at den venstre trafik (de har vigepligt for dig) holder tilbage for dig.
Avatar billede gedekid Nybegynder
06. oktober 2009 - 11:36 #3
takker... problemet er at jeg er bange for at jeg kommer til at overse den.. er der nogle gode tips til at man kan se at den er der, andet end at der ikke er skiltning eller noget for ubetinget...
Avatar billede CL2000 Nybegynder
06. oktober 2009 - 11:44 #4
Bare hold øje med, om der er nogle "hajtænder", hvis der ikke er, så skal du holde tilbage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2009 - 12:57 #5
P.s. man kan ikke dumpe på at være forsigtig :)
Avatar billede martin_moth Mester
06. oktober 2009 - 13:14 #6
Jeg vil da sætte pris på at du får styr på den højre vigepligt, før du lukkes ud på vejnettet med en bil. Især når jeg kommer fra en af de veje, du skal holde tilbage for ;-)
Avatar billede jokerper Nybegynder
06. oktober 2009 - 21:33 #7
Se godt i dine spejle og sørg for at dreje hovedet så han ikke er itvivl om at du kigger godt efter HVER GANG du drejer på rattet.

Bemærk det lille spejl som sidder helt til højre ved kørelæreren, kigger direkte ind i dine øjne.

Højre vigepligter er som regel i små gader med etage-huse. Østerbro, kbh. mv.

Der er ikke noget kendetegn, men er du først inde i et område med H.vigepligter kan du være sikker på, at der kommer mere end en.

Det er nok mest din opmærksomhed som der holdes øje med, samt din placering på kørebanen.
Avatar billede gedekid Nybegynder
08. oktober 2009 - 08:47 #8
1000 tak for hjælpen!
En sidste ting - hvad vil I mene af fejl der betyder "Tak for i dag" og hvilke er ikke så slemme at lave?
Avatar billede gedekid Nybegynder
09. oktober 2009 - 11:07 #9
Køreprøven bestået uden at overse nogle højre vigepligter :)
Tak for hjælpen alle sammen!! Men brugte mest jokerper's råd - så vil du smide et svar?

Men tak til jer alle!
Avatar billede jokerper Nybegynder
09. oktober 2009 - 18:17 #10
Tillykke med det.

Jeg har selv bestået første gang ved bil, mc og storvogn.