Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. oktober 2009 - 00:23 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ny bærbar

Jeg har en Acer Aspire 5020 som nu er begyndt at skabe sig lidt med at vise blå skærm osv .. så nu er tiden vist til en ny ...

Er der nogen med go kendskab til bærbar som vil guide mig lidt til hvilken en jeg skal vælge .. den skal helst være større end den jeg har og med det mener jeg hurtigere ... bruger den meget til at redigere billeder osv .. så har tit mange programmer åbne på en gang .. og selvf trådløst netværk .. bluetooth og kortlæser .. dvd brænder.. max skærmstr 16"

Jeg har ik selv en dyt forstand på hvor mange ram .. og hva alt sån nået hedder der gør en bærbar hurtig .. så derfor søger jeg hjælp *SS*

Nogen som er friske på at give et bud på min nye bærbar .. ??

Har selv fundet de her .. men opfylder de det jeg kræver ?? .. er totalt dum på sån nået her :(

http://www.elgiganten.dk/product/pc-...ductTabcontent

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2838

Mvh Anita

Ps er ny herinde .. så bær over med mig hvis jeg griber det totalt forkert an :)
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. oktober 2009 - 00:29 #1
Max pris 7000 kr,-
Avatar billede Mivia Nybegynder
06. oktober 2009 - 08:41 #2
Hej, og velkommen til =)

Det der skal rådgives på baggrund af, vil være de opgaver du skal bruge den til.
Det kan godt lade sig gøre at finde en "generelt" god PC til din pris, men det er ikke sikkert at den vil passe til netop dine behov.

Så hvis du skriver mere uddybende hvilke opgaver du skal bruge den til, vil det gøre det lettere at hjælpe =)
Avatar billede justrace Novice
06. oktober 2009 - 08:48 #3
>den skal helst være større end den jeg har og med det mener jeg hurtigere ... bruger den meget til at redigere billeder osv .. så har tit mange programmer åbne på en gang .. og selvf trådløst netværk .. bluetooth og kortlæser .. dvd brænder.. max skærmstr 16"

... er det ikke hvad den skal bruges til?
Avatar billede haverslev Novice
06. oktober 2009 - 08:57 #4
Jeg vil foreslå en HP maskine til 6K, der kan klare alle dine nuværende behov og mere krævende grafikbehov.
Til billederedigering er masser af ram godt, denne er med 4Gb ram
Tillige har den et rigtig godt grafikkort, en 2,1Ghz 2Mb cache processor osv:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar/PADV61240EO/hp-pavilion?Selected=Specifications#tProductTabcontent
Avatar billede justrace Novice
06. oktober 2009 - 09:01 #5
Den ser ret fin ud, og kan opgraderes til 8 GB RAM, hvis man kører 64 bit.
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. oktober 2009 - 09:22 #6
Den ser rigtig fin ud .. er der oz dvd brænder i den ?? syns jeg ik jeg kan finde i beskrivelsen nemlig ... ville den kunne opgraderes til Win 7 ??

Mange tak :)
Anita
Avatar billede haverslev Novice
06. oktober 2009 - 09:53 #7
Optisk drev  CD/DVD +/- RW DL

Ps. du har lukket spørgsmålet og taget pointsne selv :)
Avatar billede haverslev Novice
06. oktober 2009 - 09:54 #8
ville den kunne opgraderes til Win 7 ??
JA
Avatar billede justrace Novice
06. oktober 2009 - 10:12 #9
Hvis du alligevel vil købe en win7, så vælg 64 bit versionen, og opgrader til 8 GB RAM. Det vil du ikke fortryde. :)
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. oktober 2009 - 10:14 #10
Har du et link til sån en ?? .. jeg forstår ik selv at finde frem til det :(
Avatar billede justrace Novice
06. oktober 2009 - 10:27 #11
shg.dk, og hvis du vælger retail (En ikke OEM) får du valget når du installerer windows. Og retail er lidt dyrere end OEM, men når du engang skal have ny PC igen, kan du retablere maskinen som den var, og tage Win7 med til den nye. Den mulighed er der ikke med OEM, da den binder sig til din PC.

RAM kan de også hjælpe med.
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. oktober 2009 - 11:05 #12
Hmm det er alt for forvirrende for mig :( ...

Man har fundet den her .. er det ik et bedre grafikkort end i den anden hp ? .. damn jeg er dum på det her :( .. dejligt der er nogle som jer der gider bruge tid på at guide :)

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=531752

Mvh Anita
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. oktober 2009 - 11:23 #13
Nu hvor jeg har været så smart at tage point selv .. skal jeg så oprette spørgsmålet i en ny tråd ? ..

Det var jo ik lige meningen :( vil jo gerne stadig have hjælp *S*

Anita
Avatar billede justrace Novice
06. oktober 2009 - 11:35 #14
Jeg siger alligevel tit nej tak til point, så hæng bare i med spørgsmålene. :)
Avatar billede haverslev Novice
06. oktober 2009 - 11:36 #15
Nej den er IKKE bedre, kun 2,0Ghz processor og ringere grafikkort se her:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9200M-GS.9453.0.html

Den jeg henviser til, har dette grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4650.13883.0.html

Ang. points, så ovelever vi nok - nu er det jo ikke så tit der er søde piger herinde :)
Avatar billede haverslev Novice
06. oktober 2009 - 11:40 #16
GeForce 9200M GS er nr. 116 på bencmarklisten

Mobility Radeon HD 4650 er nr. 33 på benchmarklisten

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. oktober 2009 - 12:38 #17
sådan .. så er den bestilt den du anbefalede haverslev :) .. takker MANGE gange og skal nok få læst den side du sendte .. hehe

Anita
Avatar billede Glarkrog Nybegynder
06. april 2013 - 14:53 #18
..