Avatar billede heramir Nybegynder
05. oktober 2009 - 10:23 Der er 4 kommentarer

Defekt harddisk eller??

Hejsa

Ja, ved ikke rigtig om min harddisk er defekt eller hvad. Når jeg starter min computer op, siger den ved det sted hvor man kan gå ind i bios´en, at status på min harddisk is "bad", og at jeg skal lave back up af den og udskifte den. Kan dog godt fortsætte, og både bruge Windows Vista og Ubuntu(som er i en dualboot).

Problemet startede igår aftes efter at jeg var nødt til at genstarte via restart-knappen på computeren. Harddisken som jeg har, er en Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB.

Hvad kan dette være?? Skal jeg til at købe ny harddisk, eller hvad er det mon der gør, at der kommer den fejlmeddelse??

Mvh Henrik Mq
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2009 - 10:43 #1
S.M.A.R.T er enabled i din BIOS.
SMART = Self-Monitoring Analysis and Reporting Technology.

Din harddisk har en alvorlig fejl, og som du selv er inde på, så skal den skiftes.
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2009 - 10:46 #2
Det er som regel noget om snakken, når en disk siger den er "bad" - så lav en back up af alt det du skal gemme.
Køb en ny harddisk og forbered dig på en udskiftning.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2009 - 10:48 #3
heramir - 3 år og 8 mdr. har du været her, men du har endnu ikke lukket nogen af dine spørgsmål...???

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/heramir - her er listen over dine åbne spørgsmål. Du burde vide hvad du skal gøre, men hvis ikke, så kig her: http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2009 - 10:51 #4
p.s.
Jeg har selv prøvet at stå med en "bad" harddisk for nogle år tilbage, hvor jeg ignorerede fejlen, med det resultat at ungernes billeder fra de var nyfødt til 3 år gamle er væk - så tag backup af det der skal beholdes og skift så harddisken asap.