Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
04. oktober 2009 - 16:16 Der er 5 kommentarer

Wireless N (Final)

Hey alle netværkseksperter.

Så får man endeligt smidt 40/40 mbit ind af døren i løbet af ugen. Men så skal der selvfølgeligt også nyt netværk til der kan erstatte mit g (54 mbit) trådløs. Nu da 802.1n er i final, kunne jeg godt tænke mig en router der kører final og ikke draft. Er der nogle af disse routere ude endnu? Jeg syntes ikke jeg kan finde nogle. Har læst det skulle være muligt at købe de fleste draft produkter og så via firmware update opgraderer til final. Dog skulle det ikke altid give fuld udnyttelse af final standarden at lave en firmware upgrade. Derfor er jeg meget tilbageholdende med at købe en draft router.
Nogle der har nogle bud på en final N router og dertil hørende trådløs kort? Eller nogle der har nogle bud på draft n produkter der kan firmware updateres til final.
Jeg har læst noget om at det for de flestes produkter ikke bliver muligt at updaterer firmwaren så den understøtter g og n på samme tid, dette er et must fra min side af, final skulle understøtte dette.
Alle indlæg er velkommende.

Med venlig hilsen
cyberdude
Avatar billede justrace Novice
05. oktober 2009 - 20:30 #1
Hvis der skal være understøttelse for begge standarder, skal det være en ægte dual-band. De fleste vil i mange tilfælde ikke køre hurtigere end den langsomste enhed der er tilsluttet.
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
05. oktober 2009 - 20:55 #2
Tusind tak for din kommentar, det gav mig da lidt at kigge efter. Men gud hvor er det da latterligt med de priser, skal man virkeligt ofre så meget (~1500kr for en nogenlunde router) for at kunne mixe? Det er da sindsygt.. Indtil videre ser det godt nok ud til at det bliver en wired løsning...
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
05. oktober 2009 - 20:56 #3
Edit:
Er stadig åben for forslag :)...
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
19. august 2010 - 20:58 #4
Død for er 1 års tid siden, justrace, hvis du vil have point og ser dette, så læg et svar.. Ellers lukker jeg om et par dage..
Avatar billede justrace Novice
19. august 2010 - 21:28 #5
Giv bare dig selv point. :)

Fik du købt trådløst eller blev det kabel?
Bruger selv kabel, men har da et trådløst til når jeg bruger mobilen, eller lige skal have den bærbare ud i køkkenet.