Avatar billede taygoo Nybegynder
04. oktober 2009 - 12:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Backup udbyder

Vi er nogle stykker som tænker på at få en backup løsning, så vores billeder og film vil være sikret.

Da vi er nye på området, vil vi høre om der er nogle som har nogle erfaringer eller anbefalinger til bestemte backup udbydere?

Mvh

Lars og venner
Avatar billede swiatecki Novice
04. oktober 2009 - 12:54 #1
Jeg er selv rigtig godt tilfreds med Mozy (Mozy.com)

Man kan definere hvornår der skal tages backup, hvor meget bpndbredde backuppen må tage.. og vigtigst: det er krypteret :)

ellers kan i overveje Dropbox (getdropbox.com) :)
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. oktober 2009 - 13:11 #2
Havde selv kigget på mozy, de får nogle fine anbefalinger. Dog kan jeg ikke lige finde så mange info om deres home produkt.
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. oktober 2009 - 13:15 #3
Dropbox det ser nu meget godt ud, her er dog begrænsning
Avatar billede swiatecki Novice
04. oktober 2009 - 13:25 #4
ang homeproduktet, jamen hvad er der at sige.. ikke så meget da det er simpelt!

Du installerer en klient på din pc, vælger hvad du vil backe op, du kan enten vælge fx. word dokumenter, billeder eller vælge hele mapper - eller blande. Så vælger du hvornår der skal backes op - og så så kører det sq!

Der er 3 måder at gendanne en(flere filer) på

1) du får et ikon i denne computer, der hedder Mozy, og hvis du går herind får du endnu en "denne computer" bare med alle dine filer på serveren, så kan du klikke dig frem til fx. din billede mappe, og vælge restore hvis du har lyst til dette.
2) i mozy-clienten

3) hvis du bare ifl gendanne til en tidligere version af en fil kan du højreklikke den nuværende fil og vælge "restore previous version"
Avatar billede swiatecki Novice
04. oktober 2009 - 13:25 #5
Mener faktisk også du kan få(mod et mindre beløb) tilsendt din data på dvd :o
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. oktober 2009 - 13:32 #6
Det lyder godt... tak for svar, jeg lader tråden være åbent lidt endnu.

Men helt klar en mulighed. Ved du hvordan der support er?