Avatar billede aanonymoss Nybegynder
04. oktober 2009 - 10:19 Der er 18 kommentarer

hej, har vista og vil have både vista og windows 7 inde?

hej, kan jeg få begge de to systemer på min pc på samme tid? altså på samme pc? sådan så jeg får en vlgmulighed i bios?

har windows vista ultimate inde nu og ønsker at opdatere til 7 ultimate.

Takker på forhånd

hvor fåes windows 7 billigst?
Avatar billede shahin Nybegynder
04. oktober 2009 - 10:31 #1
hej du skal lave 2 stk partitioner p[ harddisken hvor den ene har vista og hvor den anden har windows 7. saa naar du starter computeren op kan du selv vaalge det styresystem du vil starte op fra.

saa vidt jeg husker kan du gaa ind paa tv2.dk ogsaa gaa ind paa det der hedder beep der staar der hvor man kan kobe det billigt henne
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. oktober 2009 - 11:02 #2
Angående pris så kan du spare ca. 30% på at købe Windows 7 på Amazon.co.uk (i england altså).

Se mere her: http://www.pcworld.dk/art/11060

Desuden kommer der nok OEM-versioner som bliver endnu billigere. Jeg gætter på ca. samme pris som Vista.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
04. oktober 2009 - 11:44 #3
man kan ik købe det endnu vel? Er det da på amazon? og vil det virke med to windows inde? altså vista og 7
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. oktober 2009 - 13:34 #4
1) Nej det kan ikke købes før d. 22. oktober. De versioner der er ude nu er RC (beta) og RTM (endelig version, men ikke gade-versionen).

2) Ja, du kan køre to systemer. For nemheds skyld vil jeg dog anbefale en harddisk til hvert system. Personligt synes jeg dog ikke der er den store grund til at beholde Vista - Win 7 kører upåklageligt og jeg har endnu ikke oplevet driverproblemer som ikke kunne løses med Vista-drivere (både RC og RTM).
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
04. oktober 2009 - 18:21 #5
hvad version på amazon skal man købe så for at få en god RIGTIG version af ultimate? på dansk. fuld version, så jeg kan have begge installeret.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. oktober 2009 - 18:57 #6
Som regel skal man bare have Ultimate - men det er i mine øjne spild af penge. Ser man på Vista så kom der aldrig de specielle ting som MS lovede - bare lidt animerede baggrundsbilleder og et par kortspil.

Regner selv med at køre Home Premium på de fleste maskiner.
Avatar billede justrace Novice
04. oktober 2009 - 19:24 #7
Hvis man ikke kan få den på DK hos amazon, skal man vel vælge ultimate for at få sprogpakker?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. oktober 2009 - 19:29 #8
jeps, det er sandt. Mit indlæg gik mere på om dansk sprog var så meget værd? Jeg må tilstå at jeg bruger både engelsk og dansk . og så længe tingene sidder sammen sted lægger jeg ikke mærke til hvad version det er.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
04. oktober 2009 - 20:43 #9
hvad link på amazon skal man så købe? hvad er en rigtig ny version som dem de sælger den 22 oktober?
Avatar billede justrace Novice
04. oktober 2009 - 20:50 #10
Du kan prøve at rulle lidt ned på siden, og der er en Ultimate, i en sort æske. :)
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
04. oktober 2009 - 21:01 #11
hvad for en side?
Avatar billede justrace Novice
04. oktober 2009 - 21:16 #12
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
04. oktober 2009 - 21:23 #13
der står det bliver udgivet den 22? blev det ik udgivet en uge før danmark?
Avatar billede lasbas Nybegynder
05. oktober 2009 - 09:38 #14
Windows 7 home er ikke pengene værd !!!

Alle de nye smarte features findes kun i
professionel, ultimate og enterprise versionerne
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
05. oktober 2009 - 23:08 #15
? 13
Avatar billede lasbas Nybegynder
09. oktober 2009 - 13:54 #16
Nu ved jeg ikke hvor ofte du har brug at kunne dual-boote ?

Men...

I Enterprise versionen har man mulighed for at køre en
virtuel udgave af WinXP i sit eget "vindue" (licensen er betalt)

Det skal bare sættes op inde i Win7 ( google it )

Jeg kører selv en virtuel XP på min Win7
og bruger den til alt der ikke er kompatibelt
med Win 7 men samtidig virkede under WinXP

Når jeg ikke bruger mit virtuelle XP ligger
det bare i dvale og kan hurtigt vækkes til live
via en logon promt
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
09. oktober 2009 - 20:08 #17
har bare mange programmer, filer osv så ville helst have det program liggende, vista altså og så ligge windåse 7 ind, f.eks på et andet drev.
Avatar billede aanonymoss Nybegynder
11. oktober 2009 - 19:21 #18
hvad siger i så