Avatar billede Simper04 Nybegynder
03. oktober 2009 - 15:21 Der er 2 kommentarer

Netværksnummer, digitalt TV

Jeg har netop fået et brev ind af døren fra Yousee, hvor de skriver at der er installeret digitalt TV. Det bør måske i denne forbindelse nævnes, at jeg bor i en andelslejlighed i København og derfor har fælles antenne.
Yousee skriver, at jeg har fået Canal 9 og jeg bare skal indstille mit TV til at modtage kanalen.
Jeg har fået et netværksnummer, som jeg skal indtaste på mit TV, men kan ikke finde ud af hvor jeg skal indtaste den henne. Når jeg søger digitalt finder mit TV ingenting.
TV'ets specifikationer: Samsung LE40A465
Den er købt med DVB-C/T tuner og mpeg4 tuner. Dog har jeg siden fået fortalt, at eftersom jeg har købt den på pixmania og dermed på nettet, kan jeg risikere og have fået en billig kopi af Samsungs originale model og min fladskærm har derfor muligvis ikke de samme kvalifikationer som den originale har.
Dette tvivler jeg dog på, da det stod i beskrivelsen at TV'et havde DVB-C og T tuner og mpeg4 tuner, så det må da passe - kopi eller ej. Alt andet ville jo være snyd og humbug. TV'et er 6 måneder gammelt og kostede 7500, så tror nu at den er god nok, selvom den er købt på nettet.
Anyway, TV'et burde kunne modtage Canal 9 digitalt - spørgsmålet er bare om hvordan jeg indtaster det oplyste netværksnummer?

På forhånd tak for hjælpen, Pernille
Avatar billede benjax Nybegynder
19. marts 2010 - 15:32 #1
Er du kommet videre?

På mit Samsung LE40B750 finder den uden problemer Canal9, uden jeg har angivet noget netværksnummer. Men nu har jeg fået et Yousee-kort, så jeg kan se flere digitale HD-kanaler - men jeg kan heller ikke finde det sted, hvor man indtaster netværksnummer, og det er åbenbart nødvendigt for at have glæde af de ekstra HD-kanaler. :(
Avatar billede benjax Nybegynder
01. juni 2010 - 11:15 #2
Problemet lå i netværksmodulet - med et nyt fungerer alt perfekt.