Avatar billede jedimaster Nybegynder
03. oktober 2009 - 14:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mail script virker kun nogle gange.

Kære Eksperter.

Jeg har lavet en række mail php-scripts på vores hjemmeside.

Blandt andet når man melder sig til en aktivitet, hvor man klikker på "Tilmeld". Så opdateres min mysql database via noget javascript (ajax) og samtidig med opdateringen burde php scriptet sende en mail til brugeren om, at denne nu er tilmeldt. Desværre virker det kun halvdel af gangene. Databasen bliver opdateret - men brugeren får ingen mail. Hver gang jeg tester går det fint nok.

Min tese er, at det er hvergang systemet / hjemmesiden bliver overbelastet, så sender den bare ikke en mail via mit php script.

Jeg har mit webhotel hos one.com.

Nogen forslag til hvad det kunne være - eller bedre -findes der en metode der er mere stabil??

Thanks
JediMaster
Avatar billede rotco Juniormester
03. oktober 2009 - 15:45 #1
Well, jeg ved ikke om det er samme problem som jeg har/havde..

For jeg havde lavet et mailscript i php også, og når jeg testede det virkede det hele fint, men underligt nok så virkede det også kun halvdelen af gangene når folk tilmeldte sig, de fik ingen mail..

Jeg kontaktede one.com og de fortalte mig at AFSENDER skal være:

ET_ELLER_ANDET@DITDOMÆNE.DK

Ment på den måde at hvis afsender f.eks er blabla@hotmail.com eller blabla@jubii.dk eller blabla@gmail.com, så kan du MAKS sende 20 mails om dagen, hvis du derimod har en mail der hedder blabla@DITDOMÆNE.dk så er det UBEGRÆNSET :-)

Ergo er: Du skal formentlig bare oprette en mail i dit kontrolpanel, for mailen SKAL eksistere, og bruge den som afsender og ikke en anden email.

Håber jeg forklarede mig godt nok.
Avatar billede jedimaster Nybegynder
03. oktober 2009 - 15:58 #2
Det er sgu nok det med, at mailen SKAL eksistere!!! Det prøver jeg lige!

Tjekker om det virker og gør det det. Så er jeg en GLAD MAND.