Avatar billede Kim Thranborg Nybegynder
02. oktober 2009 - 19:04 Der er 2 kommentarer

2 bredbåndsforbindelser på samme netværk ?

Hej alle
Hvordan kan jeg lave opsætning af "dobbelt netværk" (i samme hus) med delvis delte ressourcer?

Netværk 1 kører selvstændigt med sin egen bredbåndsrouter (TDC)
Netværk 2 kører selvstændigt med sin egen bredbåndsrouter (Fibernet)

Problemet er så at der på netværk 2 findes en dataserver (Windows Server 2003) og to printere (med RIP) som alle skal kunne ses på begge netværk. Skal dette laves i konfigurationen af netværket (IP osv.) eller skal det løses med 2 netkort i dataserveren, hvor hvert netkort tilsluttes hvert sit netværk, og printerne oprettes som delte printere der tilgås gennem denne server ?

Måske der findes en helt anden løsning ?
Avatar billede riversen Nybegynder
02. oktober 2009 - 20:03 #1
du behøves jo ikke 2 netværk fordi du har 2 forbindelser
Avatar billede leif Seniormester
03. oktober 2009 - 11:43 #2
Der er 2 løsninger:
1. Enten 2 netkort i din server med alle printere som delte.
2. Et netværk med 2 forskellige gateways hvor du blot sætter op på den enkelte maskine hvilken gateway den skal gå på nettet med.