Avatar billede elm Nybegynder
02. oktober 2009 - 15:48 Der er 3 kommentarer

Nogle mærkelige tegn i toppen.

Er igang med at lave en lille booking kode til en hjemmeside, men i toppen, kommer der nogle mærkelige tegn, de ser sådan ud :

Det består af to filer en booking.php og et config.php

Hent dem her: http://elmsupport.dk/dl/booking.zip

/elm
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2009 - 17:02 #1
Faar du evt. uploadet filerne som UTF-8 saa naar du paastaar i META tag at det er ISO-8859-1 gaar det galt ??
Avatar billede hmanback Nybegynder
02. oktober 2009 - 17:17 #2
Det er mulgvis din encoding af filerne der driller.
Prøv at åbne begge i Notepad og gem dem med ANSI encoding og se om det hjalp. Ellers prøv med UTF-8 for begge filer...

Hvis du vælger UTF-8 skal du nok rette charset (charset=iso-8859-1") i den første linie i booking.php til utf-8 og envidere tage højde for UTF-8 encodingen hvis der skrives til en database.
(kan ikke helt gennmskue hvorfor du har den linie liggende der, husk der også er en længere nede i din kode)
Avatar billede hmanback Nybegynder
02. oktober 2009 - 17:17 #3
Nå damn, så ikke at Arne_v allerede har svaret...