Avatar billede laroub Nybegynder
01. oktober 2009 - 22:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

formatering af harddisk

Jeg har en computer med Windows XP Pro, som jeg gerne vil formatere.
Jeg har fulgt nogle gamle svar her på eksperten uden held.
Jeg har forsøgt, at gå ind i Bios og ændre opstart af comp fra recovery cd uden held. I opstarten mens cd'en sidder i, så står der at jeg skal "Press any key to boot from CD", som jeg også gør, men den starter ganske normalt.

Er der nogen som har en god idé?

Det skal lige siges, at denne computer kørte som en lille server på mit tidligere arbejde. Nu synes jeg at den er begyndt at køre meget langsomt. Og jeg ved at der er en del filer, som jeg ikke bruger.

Jeg har ingen anelse om hvad der skal til.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
01. oktober 2009 - 22:27 #1
Du kan prøve at slette hd med killdisk først ,så ligger der ihvertfald ikke noget på hdén og forstyrer
http://www.killdisk.com/
Avatar billede laroub Nybegynder
01. oktober 2009 - 23:14 #2
Jeg er nu i fuld gang. Men hvad skal jeg så gøre når det er gennemført?
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2009 - 23:34 #3
ttp://www.helgec.dk/killdisk.html

Dansk vejledning her
Avatar billede laroub Nybegynder
01. oktober 2009 - 23:34 #4
Jeg har nemlig fået følgende meddelelse:
Press any key to boot from CD ..... Fejl ved indlæsning af operativsystem.

Jeg trykkede ellers på flere taster.... Men intet er sket.
Jeg har prøvet flere gange..
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2009 - 23:37 #5
http://www.helgec.dk/killdisk.html

Dette link fungerer bedre.

Har du brændt din isofil med cdburnerxp så skulle den kunne starte med boot
Avatar billede laroub Nybegynder
01. oktober 2009 - 23:40 #6
Det er gjort.
Nu er jeg så kommet et skridt videre.
Blå skærm med software i venstre og description and license i højre side.

Så er der valgmuligheder med Active@ som det første i venstre side.
Hvad skal jeg vælge?
Avatar billede laroub Nybegynder
02. oktober 2009 - 00:16 #7
Det ser ud til at der sker noget. Jeg har sat min recovery cd i og den er i fuld gang med at geninstallere XP .. Så er det næste vel at geninstallere driver??
02. oktober 2009 - 06:52 #8
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
20. juni 2010 - 10:19 #9
(Er du stadig igang?)
Avatar billede laroub Nybegynder
25. oktober 2011 - 17:21 #10
Jeg fik aldrig givet point. sorry
Karise = du får dem.