Avatar billede larssk Nybegynder
01. oktober 2009 - 22:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Søger mailliste program

Hej alle,

Jeg skal i weekenden udsende en mail til 60-70 frivilige personer i forbindelse med opstarten af noget foreningsarbejde. Har overvejet bare at bruge min alm. outlook, men tænkte på om der ikke findes et eller andet mailliste program der kan klare dette. Altså et program hvor jeg kan taste de 60-70 mailadresser (evt. importere dem fra excel) og så bagefter udsende en fælles mail. Dvs. ikke noget med at man kan tilmelde/framelde sig via en hjemmeside osv.
Programmet skal helst være freeware.

Lars Stampe
Avatar billede bmpi Nybegynder
02. oktober 2009 - 09:49 #1
http://www.ebrev.info er et professionelt online værktøj til udsendelse af nyhedsbreve - og kan anbefales.

http://mailinglist.dk er et andet værktøj

De koster naturligvis lidt at bruge
Avatar billede larssk Nybegynder
02. oktober 2009 - 12:44 #2
Hej,

Tak for dit svar. Kiggede lidt på disse firmaer men begge steder kræver de en hjemmeside. Den har vi endnu ikke fået oprettet så jeg har i stedet valgt at lave en gmail konto. Her har jeg kunne importere mailadresser via en .csv fil fra excel. Og vupti så har jeg alle 72 adresser i på en gmail konto.

Men når vi har etableret hjemmesiden og har fået lavet et cvr nr. (ja det kan man også som forening) så vil jeg helt sikkert igen kigger nærmere på fx ebrev.

Takker igen,

Lars
Avatar billede bmpi Nybegynder
02. oktober 2009 - 13:47 #3
Når i får lavet en hjemmeside, så overvej at få den lavet i et CMS. De fleste CMS'er har nemlig et nyhedsbrevsmodul tilknyttet, som man bare kan koble på, og så kan man udsende nyhedsbreve fra hjemmesiden.

Du kan i øvrigt også overveje til din forening af få en Google Apps konto. Så kan jeres forening få mails osv via gmail - men bare på jeres domæne. I får også fælles kalendre og meget andet:

http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.html
Avatar billede larssk Nybegynder
02. oktober 2009 - 14:58 #4
Hej igen,

Ja, Google docs havde jeg overvejet så hvorfor ikke tage hele pakken. Det overvejer jeg lige.

Tak for hjælpen.

Smid et svar så får du points :-)

Lars
Avatar billede bmpi Nybegynder
02. oktober 2009 - 15:18 #5
Og det er jo gratis for standardpakken ;)

Held og lykke med det :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. oktober 2009 - 02:51 #6
Bare lige en sen kommentar.
Når du nu har disse mailadresser liggende i et regneark i forvejen, hvorfor laver du så ikke bare maillisten selv.
Gem regnearket i CSV-format.
Skift filefternavn til TXT, åbn filen i wordpad og fjern alle linieskift.
Nu har du alle dine modtageradresser stående på en linie, som du kopierer ind i modtagerfeltet i din mail.
/ptj_11
Avatar billede larssk Nybegynder
10. oktober 2009 - 08:41 #7
Hej,

Ja, det var nu også en smart løsning.

Tak for kommentaren.

Lars