Avatar billede Mads9902 Nybegynder
30. september 2009 - 20:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bedste it kursus.

Hej alle sammen, jeg kunne virkelig godt tænke mig at blive så meget bedre til at finde huller i systemer og sådan, og cracke og sådan noget. så hvad er det aller bedste it kursus, eller er der en hjemmeside eller noget. hvor man kan lære det hele?
- jeg kunne godt tænke mig at kunne cracke mig ind i f.eks netstationen, og lave programmer i f.eks C# og c++ og alle de der?
- tak for forhånd?(;
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2009 - 20:44 #1
Der er i princippet to steder du kan søge kurser for del slags sikkerheds ting.

Blackhat og Defcon er to store konferencer der gennemføres i juli og august hvert år i Las Vegas. Jeg har selv været der flere gange og du finder ikke bedre kurser end dem der gennemføres på BlackHat.

SANS er den største IT sikkerheds "organisation" der findes og de udbyder en masse meget gode kurser med meget højt niveau. Jeg skal selv på kursus i Oslo og i London hos SANS i november og december måned. Det er ikke ligegyldigt hvordan du tager disse kurser og det er heller ikke ligegyldigt om du tager certificering eller ej. SANS kurserne er anerkendte i hele verden.

Du er velkommen til at spørge yderligere til disse kurser

Se følgende web sites

www.blackhat.com
www.defcon.org
www.sans.org
www.giac.org (giac er SANS søster organsiation der håndterer certificeringerne)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2009 - 20:50 #2
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
30. september 2009 - 20:53 #3
#2, ja jeg kunne meget godt tænke mig at kunne komme ind på hjemmesider også bare side og lege med det hele, ligesom ham den tyske hacker Max, som hackede et tv program og trafikselskabets netværk?
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
30. september 2009 - 20:56 #4
#1, er der ikke nogle kursuser på dansk, og jeg vil helst gerne starte på et lidt lavt niveau, fordi jeg har ikke rigtigt styr på det endnu, og sådan. så ville gerne starte på de lave og derefter bygge det op, men helst på dansk. for ellers skal jeg begynde og tage mig virkelig meget sammen i engelsk.s;
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2009 - 20:57 #5
#3

Den slags kan bringe dig flere aar i faengsel.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2009 - 21:01 #6
Der findes ikke noget på dansk. Der findes flere forskellige net baserede online kurser, men de kræver alle et vist kendskab til tingene før du kan få noget ud af det

En enkelt undtagelse er kurserne fra Offensive Security der faktisk er relativt billige alt i alt. Se www.offensive-security.com det er en af mine gode venner der har lavet kurserne og ejer firmaet så jeg kan vel ikke betragtes som helt upartisk, men det er min absoultte overbevisning at disse kurser er rigtig gode og alle pengene værd. disse kurser kan også tages på BlackHat som instruktør ledet undervisning og det er langt at foretrække
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
30. september 2009 - 21:46 #7
#5 jeg ved det godt men skal ikke kede mig i hjel hele livet, så vil jeg heller lave lidt sjov.d;

6# og det er kursuset på dansk, eller hvad?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2009 - 21:58 #8
Som jeg allerede har skrevet, så findes der intet af den slags på dansk og det ville heller ikke være nogen god ide, da alle fagudtykkene er på engelsk. Du kommer ikke uden om at være god til både at tale og læse engelsk (samt matematik og alle de andre fag)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2009 - 23:26 #9
Og så lige en anden ting...
Det er ikke noget du lærer på en dag, eller en uge :)
Avatar billede Mads9902 Nybegynder
09. oktober 2009 - 14:56 #10
oijsrfg