Avatar billede Slettet bruger
30. september 2009 - 17:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ekspeditionsgebyr Hjælp .. haster meget

Hej..
1.  Jeg har købt en vare hos en leverandør, hvor der er påført gebyr + moms. Hvordan bogfører jeg dette.

2.  Når jeg sælger varer og der kommer forsendesgebyr på, hvordan opretter jeg dette i formulardesigneren og bøgfører dette.

3.  Hvis man vælger at tillægge et ekspeditionsgebyr, hvilken konto skal det så bogføres på ??

Håber at mine spørgsmål er til at forstå.

mvh
Avatar billede easy_please Nybegynder
30. september 2009 - 18:24 #1
Hej,
1. Vi har oprettet en varer uden lagerstyring som vi har kaldt "gebyr". Vi ændre bare beløbet manuelt pr regning.

2. Hvis du opretter det som en vare uden lagerstyring indgår det ligesom de andre varer. Det er nok den letteste metode.

3. Vi har 2 kontoer: 1098 varesalg porto (uden moms) og 1099 varesalg fragt (med moms). I dit tilfælde vil jeg oprette en 1097 og kalde den "varesalg gebyr".

Ovenstående er forslag baseret på hvordan vi gør. Om det er korrekt bogføring, må andre svare på.

Mvh
Kenneth
Avatar billede hnteknik Novice
30. september 2009 - 19:33 #2
Jeg er selv grøn i dette program, men prøvat stille dit spg her, hvis du ikke før svar her.

http://24.dk/group/summasummarum

her er det ofte trænede forhandlere, der svarer.
Avatar billede ottobp Novice
30. september 2009 - 20:08 #3
jamen  du  skal  ikke  lave  noget i Formulardesigneren overhovedet
easy please har sådan set lavet  en brugbar model  Lav 2 stk varenr. for forsendelsesgebyrer  med/og uden moms  målrettet mod hver sin salgskonto inde  på varekortet (uden lagerstyring)
når du trækker  det her varenr.  ind på  varelinien  så bliver det bogført på de rigtige  konti

og kommer med på  fakturaen  helt automatisk

mvh

Otto B Petersen  -  certific.forhandler af SummaSummarum
www.ivaerksaet.dk